Hannover Ticari Araç Fuarı’nda getirildiği son seviye ile gösterilen Mercedes eActros LongHaul için artık üretim versiyonuna çok az kaldı.
Binek sonrası kademeli olarak hafif ticari araçlarda da kendisini göstermeye başlayan elektrifikasyon etkisi, belkide en çok ağır ticari geleceğinde merak ediliyor. Otomobillerde şimdilik çok sık olmamakla birlikte 600 ile 800 kilometrelik menzil değerlerinin görülmeye başlaması, sürecin kamyon tarafına da yavaş yavaş sirayet etmeye başladı. Bu konuda 2 yılı aşkın süredir yoğun bir mesai harcayan Mercedes tarafı, 2024 yılında bu çalışmaların meyvelerini sokaklara resmi olarak sunmak istiyor. İlk gösteriminin üzerinden iki yıl geçen Mercedes eActros LongHaul ile göreceğimiz bu hamle, Hannover Ticari Araç Fuarı’nda son gelişmeleriyle tekrar karşımızda.
Prototipten üretim versiyonuna geçişte adeta gözümüzün önünde büyüyen eActros LongHaul için çok ciddi bir yatırım söz konusu. Araçta kullanılacak olan bataryalar özelinde ekstra mesai harcayan Mercedes, menzil kadar hızlı şarj noktasının da hayati olduğunun farkında. Teknik tabloya baktığımızda seri üretim versiyonda 600 kWh gibi devasa bir pil kapasitesinin kullanılacağını görüyoruz. Bu paketle birlikte 500 kilometreyi aşacak bir menzil sunması beklenen modelde, hızlı şarjın bambaşka bir seviyesini göreceğiz. Megawatt birimle telaffuz edilen dolum kapasitesiyle, kullanıcıların yüzde 20’den yüzde 80 seviyesine 30 dakikada gelebileceği bir şarj deneyimi söz konusu. Elbette böyle bir şarj kaynağı için de çok ciddi bir yatırımın ayrı paralelde yapılması gerekiyor.