Mercedes EQT, seri üretime kamp odaklı “Marco Polo” ile taşındı
Geçtiğimiz yıl içerisinde konsept dinamikleriyle gösterimi yapılan Mercedes EQT, son kullanıcıya ulaşacak dinamiklerine kavuştu.
Mercedes’in EQ ürün gamı için önemli bir üyeyi daha artık listeye resmi olarak yazma vakti geldi. Sürecin ticari tarafına da cevap olacak EQT, konsept formuyla gerçekleştirilen geçtiğimiz yılki gösteriminin ardından artık seri üretime hazır dinamikleriyle bizleri selamlıyor. Tasarım dinamiklerini Nisan 2022’de lanse edilen yeni jenerasyon T-Serisi ile ortak kümeye yazabileceğimiz Mercedes EQT, bu sebeple konsept versiyonuyla ayrılacak. Aracın kamp odaklı Marco Polo1 versiyonuyla birlikte lanse edilmesi ise, tasarım tarafında aradığını bulamayanlar için bizce tatmin edici bir ödül niteliğinde.
Rakamlarla Mercedes EQT
Ürün gamının donanımlarından önce ilk olarak teknik sınırlarına büyütecimizi yaklaştıralım. EQT’nin batarya tarafında 45 kWh kapasiteli bir paket şu aşamada ön planda. Bu paket 122 PS güç ve 245 Nm tork üreten bir adet elektrik motoruyla kombin ediliyor. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle de Mercedes, aracın 282 kilometreye kadar menzil kat edebileceğini teknik tabloda paylaşıyor. EQT’nin erişebileceği maksimum sürat ise 134 km/s. Batarya tarafında biraz beklentilerin altında kalma potansiyeli olan paket için hızlı şarj desteği ise kurtartıcı olacak. 80 kW’a kadar desteğin sunulduğu paket, kompakt yapısı sayesinde yüzde 10’dan yüzde 80 seviyesine 38 dakikada getirilebiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Araca ebatsal olarak baktığımızda se; 4.498 milimetre uzunluğa, 1.859 milimetre genişliğe, 1.819 milimetre yüksekliğe ve 2.716 milimetre aks mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. 2023’te ise uzun dingil mesafesine sahip bir varyantını da yollarda görmek mümkün olacak. Tüm bu değerlerin en anlamlı olacağı nokta ise şüphesiz kamp ve macera odaklı Marco Polo1 versiyonu. EQT Marco Polo1’in dış donanımında tavan yatağına sahip açılır bir tavan bulunuyor. Makaslı tasarım sayesinde, açılır tavan, araç tavanına hafif bir eğim açısıyla kolayca kaldırılabiliyor. Bu sayede Concept EQT Marco Polo1 arkada ayakta durmak için yeterli alan sunuyor. Ayrıca pop-up tavan, alışıldık kamp özgürlüğü hissi için arkada bir fermuarla tamamen veya pencere şeklinde açılabiliyor.
Mercedes EQT için güneş paneli es geçilmiyor
Tavan yatağında 1,97 metreye 97 santimetre ölçülerinde bir uyku alanı da bulunduran Marco Polo1, nokta elastik disk yay sistemiyle yüksek düzeyde uyku konforu sağlıyor. Öte yandan aracın arkasında 2 metreye 1,15 metre ölçülerinde katlanabilir bir uyku alanı daha kullanıcıları bekliyor. İç tasarımda kullanıcı rahatlığı için tüm detayların düşünüldüğü araçta, sürücü koltuğunun arkasındaki ikinci koltuk sırasında, gömme yıkama sistemi ve aynı şekilde gömme 16 litrelik kompresörlü soğutucu da bulunuyor. Sistemin hemen üstünde doğrudan ikinci koltuğa kenetlenmiş iki tezgah günlük yiyecek ihtiyacının hazırlanması için gerekli alanı sunuyor.
İç mekandaki tüm mobilya ünitelerinin iki kişi tarafından 5 dakikadan daha kısa sürede kolayca çıkarılabilir şekilde tasarlandığı Marco Polo1 gerekirse günlük araç olarak da kullanılabiliyor. Araç, iki metreden az yüksekliği ile gelecekte tüm garajlara, katlı otoparklara ve oto yıkamalarına da rahatlıkla girebilecek şekilde tasarlanmış durumda. QT Marco Polo1’daki bir diğer göz alıcı özellik ise pop-up tavandaki güneş paneli. Bu panel ve ek olarak, çıkarılabilir bir batarya ünitesi, kamp ünitesine belirli bir süre kendine yetecek miktarda enerji sağlarken aracın menzilini de koruyor. Ek pil, kullanım sırasında koltuktaki bir çekmecede saklanıyor. Şarj etmek için ise kolayca çıkarılıp, evdeki prizde ve hatta kamp alanında kolaylıkla şarj edilebiliyor. Diğer önemli noktalar arasında aracın yan tarafına takılan tente ve arka camlar için yenilikçi bir karartma sistemi yer alıyor. Bunlar tek bir düğmeye dokunarak renklendirilebiliyor.
Aracın sol iç tarafında ise (arka kokpite bakan) bir başka koltuk bulunuyor. Ayrıca bu koltuğa entegre edilmiş yerleşik çekmece sistemi, kamp aksesuarları için yeterli depolama alanı sunuyor. Bir indüksiyon ocağı ve esnek bir çıkarılabilir gaz kartuşu ocağı ile araç içinden çıkarılabilen bir çekmece de araçta kamp severleri bekliyor. Aracın (arka kokpite doğru bakan) sağ tarafında ise, elektrikli olarak da yüksekliği ayarlanabilen katlanabilir bir masa bulunuyor. Şimdilik konsept niteliğinde gösterilen Marco Polo1 paketinin satışa hazır son halini önümüzdeki yılın ikinci yarısında göreceğiz. Standart EQT ailesi ise 49.000 euroluk başlangıç fiyatıyla sunulacak.