Mercedes EQXX; elektrikli ailenin referans noktası 1.000 kilometre menzille geldi
Konsept olarak gösterimi gerçekleştirilen Mercedes EQXX, halihazırda var olan sınırların mühendislikle ne kadar daha verimli olabileceğini kanıtlıyor.
Mercedes’in bir süredir ipucu niteliğindeki detaylarıyla mesajını verdiği projesi Las Vegas’ta örtülerinden kurtuldu. Otomobil üreticilerinin de artık teknoloji fuarlarında daha yoğunlukla gösterim yapma tercihinin son örneği olan model, halihazırda satışta bulunan elektrikli otomobiller arasında menzil olarak yeni bir boyutu temsil ediyor. EQS ile birlikte sürtünme katsayısı noktasında rekor kıran Mercedes’in kendi rekorunu geliştirdiği EQXX, konsept çizgilerine rağmen seri üretimde birçok ortak nokta taşıma potansiyeliyle geliyor. Güneş enerji desteğinin de sunulduğu Mercedes EQXX, tamamen dolu batarya dinamiklerinde 1.000 kilometrelik menzil değerini bulabilecek niteliklerde.
Mercedes EQXX, rakamsal verileriyle dikkat çekiyor
EQXX pek çok noktada mühendislik bazında bir üst seviyenin temsilcisi konumunda. Daha büyük bataryayla daha yüksek menzil yakalamak yerine, halihazırdaki bataryanın hücre verimliliğine odaklanan Mercedes’in fazlasıyla başarılı olduğu aşikar. EQS 450+ versiyonunda kullanılan bataryanın geliştirilmiş versiyonu konumlanan model, tasarımdaki verimlilik sayesinde 100 kilometrede 10 kWh’lik tüketim değerine sahip olacak. Tavanda konumlandırılan güneş panelinin de menzile 25 kilometrelik katkısı olduğunu da bu noktada özellikle belirtmekte fayda var.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
EQS’te 0,20 cd olan sürtünme katsayısının EQXX ile birlikte 0,17 cd’ye çekilmesi de yeni bir rekor olarak kayıtlara geçecek. Tasarımla birlikte otomobilin iyileştirilen ağırlık değeri de burada önemli etken, EQS’teki kombinasyona göre 495 kilogram daha hafif olan batarya sayesinde EQXX’in toplam ağırlığı 1.750 kilogram olarak veriliyor. Magnezyum alaşım jantlar, alüminyum fren diskleri, karbonla güçlendirilmiş kompozit kapıların tüm bu ağırlık değerine olumlu katkısı söz konusu. Tüm bu parçalara ek olarak EQXX’in verimlilik odağı üzerine şekillenen bir otomobil olduğunu performans tarafında görüyoruz. Bunun için 204 PS güç üreten tek elektrik motorunu kullanan Mercedes, 4×4 altyapı ve çift elektrik motorlu kombinasyondan kaçınıyor. Şimdilik seri üretimi konusunda herhangi bir bilgisi verilmeyen modelin, önümüzdeki süreçte geleceklere pek çok noktada referans olacağını biliyoruz. Marka tarafından bu noktada gelen ilk açıklamalar ise EQXX’te kullanılan yeni altyapının 2024’te seri üretimdeki araçlara yansıtılacağı yönünde.