Lüksün zirvesini elektrikle ilk kez buluşturan Mercedes-Maybach EQS 680, konfor ve rafinasyon odağında ekstra detaylar getirecek.
Elektrik gücünün yollara hiç olmadığı kadar yoğun yansıdığı günümüz dinamiklerinde “ilkler” de kaçınılmaz oluyor. Süper spor üreticilerinin dahi yavaş yavaş entegre olduğu bu kümenin ultra lüks tarafına Rolls-Royce’dan sonra Maybach’ı da ekleme vakti geldi. Rolls-Royce’un Spectre ile ilk elektrikli modelini lanse ettiği rekabette Mercedes-Maybach EQS 680 de Maybach için bu anlamda bir yeniliği beraberinde getirecek. 2021 yılında lanse edilen konseptin seri üretime taşınmış versiyonu olarak da nitelendirebileceğimiz modelde, standart EQS SUV’a göre gerek sürüş kalitesi, gerekse konfor anlamında çok özel dokunuşlar yer alacak.
Modelin özel donanımsal detaylarına geçmeden önce teknik taraftaki rakamları paylaşarak işe başlayalım. Tek kombinasyonda gelen bu dev SUV modelinde 108,4 kWh kapasiteli bir o kadar dev bir batarya paketine yer veriliyor. 4MATIC altyapıya paralel olarak çift elektrik motoruyla tamamlanan bu formülde ortaya 484 kW (650 beygir) güç ve 950 Nm torkluk kombinasyon çıkıyor. Bu altyapıyla 0’dan 100’e hızlanmasını 4,4 saniyede tamamlayabildiği açıklanan modelin erişebileceği maksimum sürat ise 210 km/s olacak. 200 kW’a kadar hızlı şarj desteğinin sunulması tabloda altı çizilmesi gerekenler arasında. Böyle bir kaynak üzerinden 15 dakikalık dolumla 220 kilometreyi bulan menzil değerinin yakalanabildiği de Mercedes tarafından paylaşıldı.
Elbette konumuz bir Maybach otomobili olduğu için burada iş sadece teknik detaylarla sınırlı kalmıyor. İşçilik, lüks ve kalitenin üst limitlerde gezdiği modellerine alıştığımız bu özel marka, EQS için de elini taşın altına koyma konusunda kendi limitlerini zorlanmış. Elektrikli sürüşle birlikte gelen sessiz sürüşün, kabin içerisine minimum yol gürültüsünü yansıtmayla desteklendiği bir deneyim burada karşımıza çıkıyor. Bunun için gövdenin pek çok noktasında akustik köpük eklemeleri ve kokpitte suni deri malzemelerin kombinasyonundan faydalanıldığını görüyoruz. Arka bölümdeki koltuklardaki ısıtma fonksiyonlarının soğutma ve ısıtma dışında, ısıtma işlemini özellikle boyun ve omuzlara da odaklayarak yapması da kullanıcıları şımartmak için eklenen donanımlardan. Yine havalandırma sisteminde konumlandırışan HEPA filtresi sayesinde, kabin içerisinde havanın kullanıcılar için temiz ve yüksek kalitede tutulması da burada atlanmıyor.
Kalite algısını artırmadaki en önemli altyapı elemanlarının başında standart olarak sunulan adaptif havalı süspansiyonlar geliyor. Kullanıcıların isteğine bağlı olarak 35 milimetre aracı yükseltmeye olanak tanıyan ayarlanabilir süspansiyon sistemi, işleyişe yeni eklenen Maybach sürüş modunda da tamamen farklı karaktere bürünüyor. Diğer modellerde Comfort olarak bildiğimiz sürüş modunun yerini alan bu modda arka tarafa en az gövde salınımı yansıtma üzerine kurulu. Araçta arka tekerlekten manevra kabiliyetinin de standart olarak geldiğini belirtmeden geçmeyelim.