Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Dieter Zetsche, uzun vadeli plan kapsamında Maybach isminin geçmişteki gibi özgürleşebileceğine işaret etti.
Otomobil tarihinin en köklü üreticilerinden birisi olan Maybach, kuruluş yılı olan 1909 yılı itibarıyla oldukça hareketli dönemeçleri geride bıraktı. Daimler-Benz çatısı altında çalışan Wilhelm Maybach tarafından hayata geçirilen ve ilk ciddi otomobil atağını 1919 yılında hazırlayan Almanya merkezli şirketin kaderi çıkış noktasına dönmek üzerine şekillendi. Mercedes tarafından satın alınmasıyla birlikte üretim planlaması yeniden tanımlanan Maybach, bugün olduğu gibi grup içerisinde en lüks noktayı temsil etmekten sorumlu tutuldu. Bir süre başlı başlına marka olarak otomobil üretmeye de devam eden şirket, istenilen satış rakamlarını yakalamamasından ötürü tekrardan bir alt marka olarak varlığına devam ederek günümüze kadar ulaştı. Nitekim bugün Maybach denildiğinde; lüks, konfor ve sessizlik gibi sözcükleri de aynı cümle içerisinde geçirmeden edemiyoruz.
Autocar’a yaptığı açıklamalarda Maybach gibi önemli bir ismin diğer üreticilerde olduğu gibi yeniden yapılanmaya dahil edilebileceği ibaresi ilk andan itibaren dikkatleri çekiyor. Volvo’nun Polestar hamlesinde yaptığı gibi premium markasını kendi ayakları üzerinde durabilecek bir yapıya getirme planları olduğunu dile getiren Zetsche; “Maybach’ın ayrı bir marka olarak değerlendirilmesi fikri heyecan yaratıyor. Bunu performans markası AMG üzerinden örneklendirebiliriz. AMG ekibi kısa süre içerisinde bir hiper otomobil ortaya koymaya hazırlanıyor.” diyerek kontrollü ayrılma mesajını ciddi olarak verdi. Şimdilik sürecin somut bir adımla sonuçlanıp sonuçlanmayacağını veya bunun ne kadar zaman alacağını bilmiyoruz. Lakin son projelerin sahip olduğu yapıları gördüğümüzde, ortaya çıkacak otomobillerin ne denli etki yaratacağını da ön görmek çok zor değil. Siz de konuyla ilgili düşüncelerinizi bizlere yorum olarak paylaşabilirsiniz.