Mayıs ayıyla birlikte Türkiye yansımaları duyurulan Mercedes yeni satış modeli, 15 Mayıs itibarıyla resmi olarak devreye alınıyor.
Mercedes’in küresel çapta devreye almaya başladığı yeni satış modelinin Türkiye süreci bugün itibarıyla resmi olarak başladı. Mayıs ayının ilk günlerinde düzenlenen etkinlik kapsamında detayları duyurulan sistemle birlikte, bayiler birer acentaya dönüşerek yola devam ediyor. Beraberinde internet satışını getiren yeni modelin en önemli avantajlarından bir tanesi, dijital platform üzerinden anlık Türkiye geneli model stoklarına şeffaf şekilde ulaşılabilecek olması. Tüm ara işlemlerin ardından kullanıcılar, aracı teslim almak istediği acentayı da ülke çapında seçebiliyor.
Mercedes internet satış modeli hakkında bilmeniz gerekenler
Binek tarafta dünyanın farklı bölgelerinde gördüğümüz yeni satış yaklaşımı, ticari araç tarafında ise ilk kez Türkiye’de uygulanacak olması sebebiyle dikkat çekecek. Bayilerin acentaya dönüştüğü bu dinamiklerde kullanıcılar dilerler ise acentalara gidip siparişlerini ve kapora ödemelerini fiziksel olarak da yapabilecek. Yurt dışında gördüğümüz online konfügratör ve sipariş deneyimi de yeni sistemle birlikte artık kullanıcıları bekliyor olacak. Test sürüş talepleri de yine bu platformlar üzerinden yapılacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mercedes Türkiye’nin yeni modelde çözmek istediği en önemli problemlerden biri de stok üzerine. Yeni model sayesinde acentalarda herhangi bir stok olmayacağını söyleyebiliyoruz. Tek elden ulusal bir stok yönetiminin ve doğrudan Mercedes Türkiye tarafından gerçekleştirileceğini de özellikle belirtmekte fayda var. Otomobil alım-satım sürecindeki önemli noktalardan biri olan takas süreci de bu modelde yola devam ediyor. Takas noktasında araçlarını Mercedes’te değerlendirmek isteyenler, acentalar ile bireysel görüşme yaparak bu noktadaki anlaşmayı kendi içerisinde yapabiliyor.