Mercedes Türkiye cephesi uzun süredir beklenen yeni satış modelini, düzenlenen özel etkinlik kapsamında duyurdu.
Küresel pazarlarda kullanıcı alışkanları paralelinde değişmeye başlayan otomobil satın alma deneyimini Türkiye’de de yavaş yavaş görmeye başlıyoruz. Son olarak yerli otomobil girişimi Togg üzerinden gördüğümüz online satış operasyonları, Fiat ve Citroen gibi farklı üyelerde de görmüştük. Online satış madalyonunun bir diğer tarafında ise markaların tamamen deneyimi değiştirdiği dinamikler karşımıza çıkıyor. Mercedes’in dış pazarlarda kademeli olarak devreye aldığı “Acenta modeli” olarak nitelendirebileceğimiz satış modeli artık Türkiye’de de resmi olarak devreye alınıyor. Düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında detayları paylaşılan yeni dönemde, kullanıcılara avantajlar sağlanmak isteniyor. Yeni satış modeliyle birlikte kampanyalar da marka tarafından tek elden yürütülecek.
Mercedes yeni satış modeliyle neler değişiyor?
Mercedes cephesi bu modelle birlikte kullanıcılara hızlı ve net bilgiler vermek istiyor. Yeni modelin en önemli avantajlarından bir tanesi, dijital platform üzerinden anlık Türkiye geneli model stoklarına şeffaf şekilde ulaşılabilecek olması. Stok bilgilerine ulaşan ve otomobili satın almak isteyen kullanıcılar, doğrudan satış sözleşmelerini Mercedes Türkiye üzerinden yapacak. Satış sürecindeki tüm adımlar marka üzerinden yürütülecek. Plaka ve tescil işlemleri ise eski bayi yenide ise acenta niteliği taşıyan noktalarda yürütülecek. Tüm ara işlemlerin ardından kullanıcılar, aracı teslim almak istediği acentayı ülke çapında seçebiliyor.
Türkiye hafif ticaride dünyada ilk olacak
Binek tarafta dünyanın farklı bölgelerinde gördüğümüz yeni satış yaklaşımı, ticari araç tarafında ise ilk kez Türkiye’de uygulanacak olması sebebiyle dikkat çekecek. Bayilerin acentaya dönüştüğü bu dinamiklerde kullanıcılar dilerler ise acentalara gidip siparişlerini ve kapora ödemelerini fiziksel olarak da yapabilecek. Yurt dışında gördüğümüz online konfügratör ve sipariş deneyimi de yeni sistemle birlikte artık kullanıcıları bekliyor olacak. Test sürüş talepleri de yine bu platformlar üzerinden yapılacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tedariğin kolaylaşması bekleniyor
Mercedes Türkiye’nin yeni modelde çözmek istediği en önemli problemlerden biri de stok üzerine. Yeni model sayesinde acentalarda herhangi bir stok olmayacağını söyleyebiliyoruz. Tek elden ulusal bir stok yönetiminin ve doğrudan Mercedes Türkiye tarafından gerçekleştirileceğini de özellikle belirtmekte fayda var. Otomobil alım-satım sürecindeki önemli noktalardan biri olan takas süreci de bu modelde yola devam ediyor. Takas noktasında araçlarını Mercedes’te değerlendirmek isteyenler, acentalar ile bireysel görüşme yaparak bu noktadaki anlaşmayı kendi içerisinde yapabilecek. Satışlar 15 Mayıs’ta devreye alınacak Online Store’da, ister acenteler üzerinden başlatılabilecek.
Yeni dönemle ilgili açıklamalarda bulunan Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan; “Yeni Satış Modelimiz ile en iyi müşteri deneyimini sunma sözümüzü ileri taşıyoruz. Yeni modelimiz ile müşterilerimiz nereden araç satın almayı seçerlerse seçsinler fiyatlandırma şeffaf ve tek şekilde sunulduğundan, farklı lokasyonlardan fiyat karşılaştırması süreci ortadan kalkıyor. Bu heyecan verici dönüşümü birlikte tasarladığımız acentelerimiz, benzersiz müşteri deneyimini ileri taşımak için uzun yıllara dayanan uzmanlıkları ve deneyimleriyle fark yaratmaya devam edecek.
Yeni iş modeliyle birlikte kilit rol oynamaya devam edecek olan Mercedes-Benz acenteleri, artık stok bulundurmak zorunda olmadıklarından finansal ve piyasa dalgalanmalarına dair riskleri azalacak, ülke genelindeki tek fiyat politikasıyla müşteri talep ve ihtiyaçlarına daha fazla odaklanma imkânı bulacaklar. Acenteler, daha önceden olduğu gibi ürün danışmanlığı, test sürüşü, araç teslimi, ikinci el araç satışı, satış sonrası hizmetler, aksesuar satışı ve teknik servis gibi konularda hizmetlerine devam edecek.” ifadelerine yer verdi.