Mercedes, Türkiye’deki elektrikli otomobil satışlarıyla dikkat çekti

31 Ocak 2023 17:12

Türkiye’de premium segmenteki payını bir adım yukarıya taşıyan Mercedes, zengin elektrikli ürün gamıyla öne çıkmayı başardı.

EQC sonrasında kısa süre içerisinde en tepeden giriş seviyeye kadar uzanan kapsamlı bir elektrikli otomobil ailesi oluşturan Mercedes, buna paralel olarak satış adetlerindeki payını da yukarıya taşımayı başarıyor. Küresel dışında Türkiye’de de geçtiğimiz yıl 4 yeni EQ modelini satışa sunan marka, 1.559 adetlik elektrikli otomobil satışı bildirdi. Bu da 2021 yılına göre yüzde 365 artış anlamına geliyor. Pazarda satılan her beş modelden birine denk gelen payla dikkat çeken performansa paralel olarak, şirketin 2023’te satışlarındaki elektrikli otomobil payını %10’un üzerine çıkarmayı hedeflemesi de öne çıkıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes, premium segmentteki payını da artırdı

Binek otomobil satışlarını geçen yıla göre yüzde 21,2 artırarak premium segmentin lideri olan Mercedes, toplamda 18 bin 630 adede ulaştı Şirketin hafif ticari araç satışları, önceki yıla göre yüzde 3,7 arttı. Mercedes-Benz, 8+1 yolcu taşımacılığında liderliğini korudu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2022 yılını çarpıcı sonuçlarla kapatmaktan memnun olduklarını ifade eden Mercedes Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan; “2039 itibarıyla karbon nötr olmak gibi hem iddialı hem de önemi giderek artan iklim krizi karşısında, elektrikli araç satışlarında önümüzdeki yıllarda daha da geliştirmeyi planladığımız rekorlar serisini başlattık. Sene başında tek şarjla 1.000 km menzile ulaşan EQXX ile Mercedes-Benz mühendisliğinin elektrikli otomobillere nasıl bir gelecek çizdiğini hep beraber gördük. Bu yıl Türkiye’de lansmanını yaptığımız, üstün özellikleriyle dikkat çeken EQS’in yanı sıra, sportif üst sınıf sedanımız EQE, EQA ve EQB modellerimiz, otomotivde elektrikli otomobiller için yeni standartlar belirleyen yaklaşımımızın müşterilerimizin beklentilerine cevap vererek genel kabul sağladığını gösterdi. 2023 yılı hedeflerini anlatan Bekdikhan, “2023 heyecan dolu bir yıl olacak. Yaratacağımız yeni ekosistemle müşteri odaklılığına yeni bir standart ve ölçüt getirmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda yalnızca en iyi müşteri deneyimi için yeni bir rekabet kültürü doğmasına ve lüks perakende sektöründe köklü bir değişimin başlamasına da öncülük edeceğiz.” ifadelerine yer verdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Paylaş