Mercedes’in geleceğini şekillendirecek yeni nesil motor teknolojileri [Teknik]

01 Kasım 2016 21:45

Mercedes-Benz, önümüzdeki yıldan itibaren yeni nesil otomobillerinde yer vereceği geliştirilmiş motor seçeneklerini, bizim de LOG olarak katıldığımız Mercedes-Benz TecDay S-Serisi etkinliğinde resmi olarak tanıttı. Tulumlarınızı giyin; Mercedes’in geleceğini şekillendirecek son teknoloji motor seçeneklerine yakından bakıyoruz.

Mercedes-Benz, motor teknolojileri ve dinamikleri konusunda geldiği son noktayı tanıtımını gerçekleştirdiği yeni motor seçenekleriyle otomobil dünyasına armağan ediyor. Mercedes-Benz mühendisleri binek modellerde yer verilecek farklı silindir ve motor hacmine sahip dört farklı yeni nesil motoru önümüzdeki yıldan itibaren ilk olarak 2017 S-Class ile birlikte sunmaya hazırlanıyor. Yeni nesil dizel ve benzinli motorlarda eski nesillerin değerlerine kıyasla, ciddi seviyelerde geliştirilmiş performans değerlerine sahip olduğunu çok rahat bir şekilde söyleyebiliriz. Mercedes yetkilileri yeni nesil motorların daha güçlü, daha ekonomik ve emisyon değerlerindeki iyileştirmelerle daha çevreci olduğunun altını çiziyor. Motorlarda yer alan önemli geliştirmelerin detayında bizi elektrikleşmiş mekanik sistemler karşılıyor. Yeni nesil motorlarda 3.0 litrelik benzinli ve dizel V6, 4.0 litrelik turboşarj V8 ve 2.0 litrelik twinTurbo V4 motorlar yer alıyor. Altı silindirli motor seçeneklerinden olan OM 656 kodlu dizel ünitenin Mercedes-Benz tarihinin en güçlü dizel motoru olarak karşımıza çıkıyor. Bu motorlardan sekiz silindirlik ünitenin 2017 yılından itibaren S-Class’ta sunulacağı doğrulanan bilgiler arasında. Mercedes bu motor seçenekleriyle bir ilke daha imza atarak benzinli motorda partikül filtresinin kullanımı yaygınlaştırıyor. S 500 modelinde iki yılı aşkın bir süredir partikül filtresini kullanan marka elde etmiş olduğu olumlu sonuçlar neticesinde M 256 ve M 176 kodu ile üretilen yeni motorları 2017 yılından itibaren bu teknolojiyle donatarak S Serisi’nde kullanıma sunacak. Bu sistemde Benzinli motor partikül filtresi, egzoz gazını küçük ve ince kurum parçacıklarından arındırıp filtreye yönlendiriliyor. Dönüşümlü olarak giriş ve çıkış kanallarına sahip petek dokulu filtre sistemine giren egzoz gazı, gözeneklerden geçerek parçalanıyor. Parçalanmayan kısımlar ise filtre sisteminde tortu oluşturuyor. Uygun sürüş koşullarında filtre sistemi kendi kendini düzenli temizliyor.

Tazelenmiş 90’lar kokusu

Mercedes’in yeni nesil motor gamında yer alan motor seçeneklerinden belkide en dikkat çekeni meraklıların bileceği üzere altı silindirli ünite olacak. Efsane SLK modellerinde de yer alan altı silindirli ünite yeni jenerasyonuyla birlikte M256 kod numarasıyla üretilecek. 3.0 litre hacminde sunulacak olan altı silindirli hybrid motorda yer alan entegre elektronik sistemler yakıt tasarrufunda iyileşmenin anahtarı olarak gösteriliyor. Motor dahilinde yer verilen 48V‘luk Dahili Başlangıç Alternatörü (ISG), araç hareket halindeyken elektrik enerjisini üreterek bu enerjiyi maksimum seviyede kullanıyor ve motorun tutumluluk karakteristiğine doğrudan pozitif bir etki sağlıyor. ISG aynı zamanda motorun durur halinden kalkış aşamasına geçişte hızlı aktivasyonun sağlanması konusunda da fayda sağlıyor. M256 dahilinde kullanılan, elektrikli yardımcı kompresör ve akıllı turboşarj teknolojisi komponentleri bir araya geldiğinde 408 beygir güce ve 678 nm tork değeri gibi ciddi performans değerlerine sahip motorun, yakıt değerlerinin düşük seviyelerde tutulması yapbozunu kusursuz bir şekilde tamamlıyor. Yenilenen turbonun saniyenin üçte biri bir zamanda ürettiği 70.000 devirlik güç motorun performansındaki altı çizilmesi gereken rakamsal değerler arasında. 2010 yılından itibaren Mercedes modellerinde yer verilen eski nesil V6 motorun 333 beygir güç ve 650 nm tork değerlerinde olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda yeni nesil motorda yapılan geliştirmelerin ve değer artışının ne kadar önemli olduğunu görebiliyoruz. Altı silindirli bir diğer yeni nesil dizel motor OM656 koduyla üretilecek. Tamamen alüminyumdan yapılan motor bloğu, nanoslide piston çeperi ve çelik pistonlarla bir araya getirilen dizel ünite eski nesline göre 55 beygirlik bir artışla 313 beygir güç ve 881 nm tork değerine sahip. Mercedes’in yeni V6 motorları eski nesline göre elde ettiği yüzde 15‘e kadar daha az karbondioksit salınım değeriyle daha çevreci bir yapıda olduğunu da kanıtlıyor.

Sekiz silindirin tatlı homurtusu


Mercedes’in tanıttığı yeni nesil motorlar arasında en büyük hacme ve güç değerlerine sahip sekiz silindirlik ünite M176 kod numarasına sahip. Volkswagen grubundan alışık olduğunu aktif silindir teknolojisinin (ACT) bir türevini Mercedes’in sekiz silindirlik ünitesinde yer aldığını görüyoruz. Motorun belirli devir aralıkları ve rölanti kullanım koşullarında Mercedes’in Camtronik silindir zamanlaması adını verdiği sistem dört silindiri pasivize ederek yakıt tüketimine katkı sağlıyor. Mercedes mühendisleri turbo şarjları motor içerisine “V” tasarımında konumlandırarak motorun diğer komponentlerinin zarar görmesi engellenmeye çalışmış. Mercedes’in yeni nesil sekiz silindirlik ünitesi 21 beygirlik bir artışla 476 beygir güç ve 750 nm tork değerine sahip.


Gelelim Mercedes’in yeni nesil motor ailesinin en küçük üyesi olan ve M264 koduyla üretilecek olan 2.0 litrelik üniteye. Mercedes’in henüz prototip aşamasında olduğunu belirttiği ailenin en küçük üyesinin rakamsal değerleri geliştirme sürecinin tamamlanmasının ardından önümüzdeki yıl resmiyet kazanacak. Mercedes-AMG’nin 2013 yılından beri geliştirdiği 355 beygir güç ve 475 nm tork değerine sahip AMG M 133 motorunun teknolojisine sahip olması planlanan modelin ekonomik olması adına yüksek hacimli motorlarda yer verilen Dahili Başlangıç Alternatörü (ISG) ve düşük devirlerde daha atik bir karakter sağlayan twinScroll turbo teknolojisinin yer alması bekleniyor. Motorun açıklanan rakamlarından biri ise litre başına 134 beygirlik güç değeri oldu.

Paylaş