Facebook’un Snapchat’ten aldığı “Hikayeler” özelliği, Instagram ve WhatsApp’ta başarıya ulaştı. Peki Messenger’da işler ne alemde, merak ettiniz mi?
Instagram hikayeleri kullanıma sunulduktan iki ay sonra 100 milyon kullanıcıya ulaşmış, WhatsApp’ın Durum olarak adlandırılan hikaye özelliği ise sadece 10 haftada 175 milyon kullanıcıya erişmişti. Tüm bu gösterişli veriler arasında Facebook, Messenger’ın hikaye özelliğine ilişkin verileri ise paylaşmıyordu. Pek fazla kullanılmadığı tahmin edilen Messenger’ın “Günlük” özelliği kullanıcı sayısıyla tahminleri aşıyor.
Her ne kadar bir Instagram ya da WhatsApp olmasa da Messenger’ın hikayeler özelliği artık günlük 70 milyon kullanıcı tarafından kullanılıyor. 1,3 milyarın üzerinde Messenger kullanıcısı olduğu düşünülünce bu sayı fazlasıyla düşük gibi görünse de, hikayeler özelliğinin kullanımı düzenli bir artışla devam ediyor gibi görünüyor. Kısacası Messenger’ın hikayeler özelliği sandığımızdan daha popüler. Facebook özellikle filtrelerle işi cazip hale getirmeye çalışıyor. En son Game of Thrones sezon finali için Ak Gezenler filtresi koymuş ve kullanıcıların beğenisini kazanmıştı.
Messenger’ın büyüme hızında ise yavaşlama görülüyor. Altı ayda 800 milyondan 1 milyar kullanıcıya çıkan uygulamanın 1,2 milyar kullanıcıya ulaşması 9 ayını alırken şimdiki 1,3 milyarlık kullanıcıya ulaşması için 5 ay daha geçmesi gerekti. Bu yavaşlama Messenger’ın bazı bölgelerde artık doygunluk noktasına ulaştığının da sinyalini veriyor.