Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın çatı şirketi Meta, ilk fiziksel satış mağazasını yurt dışında açacaklarını duyurdu.
Meta markası altında faaliyet gösterecek ilk fiziksel satış mağazası yapılan resmî açıklamaya göre 9 Mayıs tarihinde Burlingame, Kaliforniya merkezli olarak açılacak. Bu mağaza içerisinde kişiler Meta’nın Portal serisi donanım ürünlerini ve eskiden Oculus adına sahip olan sanal gerçeklik başlıklarını deneyerek satın alabilecek. Kişilere özellikle VR başlıklar için geniş bir deneme alanı hazırladıklarını aktaran şirket, bu mağazaların ABD dışına çıkıp çıkmayacağı konusunda ise şimdilik detaylı bir bilgi vermiyor. Firmanın açılacak mağaza içerisinde detaylarına burada yer verdiğimiz Ray-Ban ortaklığının meyvesi akıllı gözlüğü sergileyeceği de aktarılıyor.
Peki Facebook’un çatı şirketi neden Meta adı altında karşımıza çıkmıştı? Bunun arkasında direkt olarak metaverse yer alıyor. Halen bilmeyenler için direkt olarak “gerçeklikten kaçış” olarak nitelendirebileceğimiz metaverse, Meta’nın kurmak istediği bir “sanal dünya” olarak ses getiriyor.
Bilim kurgu filmlerinden gördüğümüz sanal dünya konseptini “Horizon (İş, oyun ve eğlence için farklı sürümleri var)” adı verilen metaverse dünyasına özel bir sosyal ağ ile birleştiren şirket, dijital avatarlar ile etkileşime geçilecek sanal gerçeklik merkezli uçuk bir gelecek hayali oluşturuyor.
Metaverse’i sadece eğlence değil çalışma hayatı (Sanal karakterler ile istenilen her yerde toplantı vb.) için de planlayan Meta, süreçte çalışmaya devam ediyor.