Meta, metaverse özelinde dijital avatarlar için kıyafet satışına başladı

20 Haziran 2022 12:02

Facebook’un olmasa da artık Facebook yani Meta ile özleştirilen metaverse özelinde ilginç adımlar atılmaya devam ediliyor.

Hâkim olmayanlar için Facebook ya da çatı şirket temelli yeni adıyla Meta, geçtiğimiz yıl metaverse konusunda büyük bir gösterim yaptı. Direkt olarak “gerçeklikten kaçış” olarak nitelendirebileceğimiz metaverse, Meta’nın kurmak istediği bir “sanal dünya” olarak karşımıza çıkıyor. Bilim kurgu filmlerinden gördüğümüz sanal dünya konseptini “Horizon (İş, oyun ve eğlence için farklı sürümleri var)” adı verilen metaverse dünyasına özel bir sosyal ağ ile birleştiren Meta, dijital avatarlar ile etkileşime geçilecek sanal gerçeklik merkezli bir “tam olarak sınırları olmayan” gelecek hayali oluşturuyor. Metaverse’i sadece eğlence değil çalışma hayatı (Sanal karakterler ile istenilen her yerde toplantı vb.) için de planlayan Meta, süreçte çalışmaya devam ediyor.

Bu konuda bir adım daha atan şirket, oluşturulan yukarıdakine benzer kişisel dijital avatarlar için kıyafet satışına başladı. Şimdilik direkt olarak Facebook, Instagram ve Messenger (Avatarlar burada da oluşturulup kullanılabiliyor) kullanıcıları için açılan online avatar kıyafet mağazası, şu an için Prada, Balenciaga ve Thom Browne gibi lüks markaların dijital kıyafetlerine ev sahipliği yapıyor.

“Dijital ürünler, metaverse evreninde kendinizi ifade etmenin önemli bir yolu ve yaratıcı ekonominin büyük bir itici gücü olacak.” diyen Meta CEO’su Mark Zuckerberg, mağazaya önümüzdeki dönemde başka markaların da ekleneceğini belirtiyor.

Bu arada firma para kazanma odaklı başka çalışmalar da yapıyor. Ortaya çıktığı kadarıyla Meta, Quest VR başlıklar ile erişim sağlanabilen sosyal metaverse platformu Horizon Worlds içerisinde içerik üreticilerin de para kazanmasını istiyor. Burada ilk aşamada sadece belirli içerik üreticilerin yarattıkları sanal dünyalara özel objeler satması hedefleniyor. Bu objeler arasında yaratılan özel alanlara giriş anahtarlarının dahi olacağı belirtiliyor.

Peki burada elde edilen para direkt olarak içerik üreticiye mi gidecek? Cevap elbette hayır. Meta burada yüzde 47’e yakın oranda komisyon kesebilecek. Yani içerik üretici sattığı objenin ana parasından çok daha azını kazanacak. Sanal dünya içi satın alımlar, metaverse geleceğinin maddi yüzü olacak gibi görünüyor ve bu dünyalar için NFT satışları da odak noktada bulunuyor.

Metaverse geleceği yaklaşırken, geleceğin donanımlardan Asus imzalı katlanabilir ekranlı ilk dizüstü modeli ile tanışın:

Paylaş