BİN KILIÇ DARBESİ
Peki bu kusursuzluğu sahip olduğu hangi elementlerle sağlıyor oyun? Öncelikle ana karakterimiz olan Raiden ve düşman yapısı bunu oluşturuyor. Tamamen yakın dövüş dinamiği üzerine kurgulanmış olan Rising, Raiden’ın kılıç darbeleriyle ortaya “kendi çapında” bir sanat eseri çıkarmasını sağlıyor. Tıpkı bizim gibi düşmanlarımız da cyborg ninjalardan oluştuğundan, uzun yıllardır oyuncular tarafından hayali kurulan hissiyatlı kılıç dövüşü oyunu hayat bulmuş oluyor.
Gerek hafif gerekse de ağır saldırılardan oluşan kılıç darbelerimiz tam da hissettirmesi gerektiği gibi hissettiriyor. Burada kusursuz aksiyonun ikinci elementi ortaya çıkıyor: Animasyonlar. Oyundaki her unsur o kadar akıcı ki, bir saniye olsun durmamamıza rağmen her şeyin bizim kontrolümüzde olduğunu çok net anlayabiliyor. Özellikle Raiden’ın hareketleri daha önce hiçbir aksiyon karakterinin sahip olmadığı kadar stilize ve göze hoş gelir vaziyette. Oyunun tüm yapısı üzerimize doğru gelen füzelerin tepesinde zıplamak gibi saçmalık derecesinde olsa da, Raiden’ın bunları yapabilecek yeteneklere sahip olduğundan bir saniye olsun şüphe duymuyorsunuz. Sahip olunan bu saçma yapı, sanatsal bir görsellikle birleşince oyunu durdurmak içinizden gelmiyor bile.
DİLİMLEME SANATI
Ancak bütün bunların yanında bir de “Blade mode” denen bir olay var ki evlere şenlik. Bu moda geçiş yaptığınızda zaman yavaşlıyor ve kılıcınızı istediğiniz açıda savurabilir hale geliyorsunuz. Bu öyle muhteşem bir özellik ki, düşmanın istediğiniz her noktasını kesebilmenize imkan veriyor. İsterseniz düşmanın iki bacağını vücudundan ayırabiliyor, isterseniz de dikey bir şekilde komple ikiye bölebiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde bina kolonları, arabalar vb. pek çok yapıyı da kafanıza göre dilimlemeniz mümkün oyunda.
Daha önce bahsettiğimiz vahşet unsuru da bu noktada devreye giriyor çünkü ayrılmış olan parçaları net bir şekilde gözlerinizin önüne seriyor oyun. Ancak tüm bunların başarılı bir görsellikle birleşmeden anlam kazanması mümkün değil. MGR: Revengeance,konsol versiyonundan çok daha kaliteli bir görsellikle PC ortamına taşınmış durumda. Eğer sağlam bir bilgisayarınız varsa gerçekleştirdiğiniz her hareketi en ince detayına kadar, oldukça kaliteli bir sanat yönetimiyle karşınızda bulacaksınız. Özellikle dev savaş makineleriyle olan kısımlarda oyunun kasılmaması için gerçekten iyi bir PC’ye ihtiyacınız olduğunu söyleyebiliriz.
PC OYUNCULARI YAŞADI!
En iyisi ise, tüm bu aksiyonun Kojima’nın hikaye örgüsüyle paketlenmiş bir şekilde gelmesi. Normalde bu denli saf aksiyonlarda karşılaşmadığımız kadar derin bir senaryo ile karşılaşıyoruz oyunda. Eh, Metal Gear isminden de daha azı beklenemezdi zaten. Rising, yolundan sapmış olsa da serinin fanatiklerini bile ihya edecek bir yapım. Seriyle alakanız yoksa da sıkıntı yapmayın, Raiden’ın kılıcı
sizin de emrinize amade…
► GİRİŞ
► OYUNCU DEĞİŞİKLİĞİ
► BİN KILIÇ DARBESİ
► DETAYLAR
► PUANLAMA