Bir tutam Snake Oyun dünyasının en kallavi serilerinden olan Metal Gear Solid, gelmiş geçmiş en büyük oyunuyla karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Ancak gerçek bir başyapıtla tanışmadan önce atlamamanız gereken ufak bir demo bölümü bekliyor bizleri Hideo Kojima sağ olsun bizleri kıvranmaya o kadar alıştırdı ki, Metal Gear Solid V ile tanışmamızı sağlayan sır perdesi çok da şaşırtıcı gelmemişti. İlk olarak kim oldukları belli olmayan karakterler içeren ve ufak tüyolar serpiştirilmiş bir video karşımıza çıkmış ve “The Phantom Pain” ismi ortaya atılmıştı. Elbette serinin fanatikleri için ortadaki gizemi çözmek çok da zor olmamıştı. Kendisini oyunun yapımcısı olarak tanıtan “Joakim” isimli arkadaşın aslında “Kojima” isminin bir anagramından ortaya çıktığını da anlamayacak kadar saf değildik. Sonunda Metal Gear Solid V ve The Phantom Pain isimleri yan yana gelmiş ve yaratılan suni gizem bulutları ortadan kalkmıştı. Ancak ortada hala bir sorun vardı; MGS V ismi ile birlikte anılan “Ground Zeroes” isimli bir oyun daha bulunmaktaydı. Tek başına satılacak bu oyun, The Phantom Pain’in bir parçasını mı oluşturuyordu yoksa? Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ► GİRİŞ ► BİTTİ Mİ ŞİMDİ? ► GÜZELLİĞİN DE OLMASA ► DETAYLAR ► PUANLAMA BİTTİ Mİ ŞİMDİ? Cevap hem evet hem de hayır. Çıkışından bir süre önce Ground Zeroes’un ne menem bir oyun olacağını az çok anlamıştık aslında. The Phantom Pain’in başlangıcını anlatacak, “ön söz” tadında bir oyun olacaktı, buraya kadar tamam. Ancak bilmediğimiz, bunun nasıl bir içerikle doldurularak karşımıza konulacağı idi. Sonuçta bahsettiğimiz oyun Metal Gear Solid ve yapımcı koltuğunda da her zaman olduğu gibi Hideo Kojima bulunmaktaydı. Üstelik sadece dijital olarak indirilebilen eklentilerden de değildi, diskiyle kutusuyla tek başına bir oyun olarak kaşımıza çıkacaktı. Yurt dışı satış fiyatı olarak belirlenmiş olan 30 dolar etiketi, içerik anlamında devasa bir oyunla karşılaşmayacağımızı çok net olarak ortaya koyuyordu elbette. Ancak bu etiket aynı zamanda 25 dolardan tüm sezonuna erişebildiğin bir The Walking Dead minvalinde bir içerikle karşılaşabileceğimizi de düşündürüyordu. Peki sonuç ne oldu? Şöyle söyleyelim; oyun diskini PS4’e takmamız ve bitiş ekranını görmemiz arasında geçen süre yaklaşık olarak 90 dakikaydı. Yanlış okumadınız, sadece 90 dakika! PSP’ye özel olarak hazırlanan Peace Walker’ın sonrasını ve The Phantom Pain’in de öncesini anlatan yapım, Snake’in Küba’da bulunan gizli bir askeri üsten iki tutsağı kaçırmasını anlatıyor. Oyun alanımızı sadece bu üs oluşturmakta ve öyle çok da büyük sayılabilecek bir yapısı yok buranın. Kayalıkların tepesinde başlayan görevimiz, düşman askerlerine yakalanmadan bu iki ismi ele geçirmemiz ve çağırdığımız helikoptere paketleyip bırakmamız üzerine kurulu. Açık konuşmak gerekirse Ground Zeroes’un kısa olacağını biliyorduk ancak bu kadarını hiç tahmin etmiyorduk. Hadi diyelim elimizde oynayabileceğimiz tek bir görev var ve bununla idare etmek durumundayız. En azından zorlayıcı ve üzerinde düşünmeye iten bir yapı beklersiniz değil mi? Maalesef o da bulunmuyor. Bu iki tutsağı ele geçirmek ve üssün dışarısına çıkarmak o kadar kolay ki, oynadığınız oyunun gerçekten Metal Gear Solid olduğunu teyit etmek için kutusuna bakma ihtiyacı hissediyorsunuz. Tamam, düşman askerleri dikkatli ve özellikle yüksek zorluk seviyesinde kuş uçturmuyor. Ancak bu yine de hedefinize kolayca ulaşmanıza engel olmuyor. Metal Gear Solid serisinin imzası niteliği taşıyan gizlilik elementlerini hakkını vererek kullanmak ve doğru hamlelerle hiç dikkat çekmeden ilerlemek oldukça basit. Üssün içerisinde yer alan bir binadan kaçırdığınız tutsaklardan birini helikopteri çağırabileceğiniz noktaya kadar sırtınızda taşımanız gerekiyor örneğin. Sırtınızda biri varken ateş edemiyor, sürünemiyor ve hızlı hareket edemiyorsunuz. Kısacası, “dur kalk” yaparak ilerlemek durumundasınız. Bu haldeyken üssün içerisinden çıkmak, düşmanları atlatmak kulağa oldukça çetrefilli geliyor farkındayız. Ancak olayın bununla uzaktan yakından alakası yok. Kendi deneyimimizde bu tutsağı sadece iki düşman askeri ve bir güvenlik kamerasını atlatarak helikoptere bindirebildik. Hal böyle olunca karşınızda akan bitiş jeneriğine “nasıl ya?” ifadesiyle bakmanız kaçınılmaz oluyor. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ► GİRİŞ ► BİTTİ Mİ ŞİMDİ? ► GÜZELLİĞİN DE OLMASA ► DETAYLAR ► PUANLAMA GÜZELLİĞİN DE OLMASA Bu açıdan yaklaştığımızda Ground Zeroes’un ana oyunun içeriğini yansıtan bir yapısı olduğunu söylememiz mümkün değil. Onun için teknoloji demosu dememiz daha çok yakışıyor sanki. Bu noktadan baktığımızda ise oyun şov yapmaya başlıyor adeta. Bir kere PS4 üzerinde göreceğiniz en etkileyici grafikler bu oyunda yer alıyor. Ground Zeroes’un, Assassin’s Creed 4: Black Flag’in hayranlık uyandıran doğa tasarımlarından bile daha başarılı bir yapısı var. Oyun boyunca etkisini bir an bile yitirmeyen fırtına ve yağmurun görüntüsü o kadar inanılmaz ki, yeni neslin bizlere ne gibi sürprizler hazırlayacağını düşündükçe heyecanlanmamak mümkün değil. Çevre tasarımı, patlama efektleri ve genel anlamda grafik kullanımı konusunda oyun net şekilde tam puanı hak ediyor. Özellikle Snake’in animasyonlarının akıcılığı, süper asker tanımının üzerine daha çok yakışmasını sağlamış. Fox Engine’in çok başarılı bir grafik motoru olduğunu görmüş oluyoruz böylece. Ancak oyun çıkmadan önce en az grafikleri kadar merakımızı uyandıran bir diğer konu ise Snake’in değişen ses sanatçısıydı. 24 serisinden tanıdığımız Kiefer Sutherland, Snake’i seslendirme konusunda fazlasıyla başarılı bir iş ortaya çıkarmış. KURTARMA ÇABALARI Oyunun bahsetmiş olduğumuz süresini uzatmanın bazı yolları var neyse ki. Oyunu bitirdikten sonra açılan yan görevler sayesinde yeniden silahlarımızı kuşanıp göreve atlayabiliyoruz. Ortalığı patlatabileceğiniz veya kimliği gizli bir ajanla iletişim kurabileceğiniz bu görevler keyifli ve tekrar oynanabilirliği mümkün kılıyor. Ancak buradaki en temel sıkıntı da, haritanın değişmiyor olması. Yani tekrar tekrar aynı askeri üsse girip, aynı yollardan geçmek ne derece hoşunuza gider o kadarını bilemiyoruz. Lakin bunu sorun etmeyen oyuncular için bu yan görevler ve ana görev dahil tamamını en yüksek başarı derecesinde bitirme fırsatı sunulması oynanış süresini ciddi şekilde artırıyor. Özellikle öldürdüğünüz düşman, fark edilme sayınız gibi değişkenleri dikkate alarak yapılan derecelendirmelerde yüksek skor tutturma isteğinin önüne geçmek zor. Snake gibi bir süper askeri yönetip, ardından “C” aldığınızda adama ayıp ettiğinizi düşünüyorsunuz doğal olarak. Kimseyi öldürmemek ve bir kişinin bile bakış açısı dahiline girmemiş olmak oyunun en önemli şartı. Bunun için de gizlilik mekaniklerini kullanmanız ve burnunuzu topraktan ayırmamanız gerekiyor. KOJIMA'YA YAKIŞMADI The Phantom Pain ile birlikte ilk kez açık dünya konseptiyle karşımıza çıkacak olan Metal Gear Solid, Ground Zeroes ile birlikte ufak bir ön gösterim gerçekleştiriyor. Oldukça küçük bir alanı kullanıyor olsa da, açık dünya oynanışının MGS’ye çok yakıştığını söylememiz gerekli. Teknoloji demosu olarak baktığımızda harika bir iş çıkaran Ground Zeroes, başlı başına bir oyun olarak değerlendirdiğimizde ise sınıfta kalıyor ne yazık ki. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ► GİRİŞ ► BİTTİ Mİ ŞİMDİ? ► GÜZELLİĞİN DE OLMASA ► DETAYLAR ► PUANLAMA Oyunda kullanılan ışıklandırmanın kalitesi inanılmaz bir boyutta. Özellikle ışığın zeminden yansıması şimdiye kadar bundan daha iyi olmamıştı. Ana görevi oldukça kötü hava şartları ve karanlık altında oynarken, sonradan açılan yan görevleri ise farklı şartlarda oynuyorsunuz. Yakalanmamaya dikkat edin. Harita ve benzeri ihtiyaçlarımızı iDroid isimli bu cihazla karşılıyoruz. Dürbünle işaretlediğimiz düşmanların nerede olduklarını bu sayede öğrenebiliyoruz. Snake her ne kadar keskin bir nişancı olsa da onun gerçek yetenekleri yakın dövüşte ortaya çıkıyor. Arkadan yaklaşıp kündeye almak oyunun şanında var. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ► GİRİŞ ► BİTTİ Mİ ŞİMDİ? ► GÜZELLİĞİN DE OLMASA ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -7PUAN- GRAFİK -9PUAN- EĞLENCE -7PUAN- SES – MÜZİK -8PUAN- 7,8 YAPIMCI - DAĞITICI • KOJIMA PRODUCTIONS • KONAMI PLATFORM • PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ► GİRİŞ ► BİTTİ Mİ ŞİMDİ? ► GÜZELLİĞİN DE OLMASA ► DETAYLAR ► PUANLAMA