Mayıs ayı içerisinde satışlarının başlamasını beklediğimiz MG4 Electric için Türkiye macerası öncesi rakamlar bir arada.
Geride bıraktığımız son birkaç yılda Avrupa’da dikkat çeken başarılar yakalayan MG, Türkiye pazarında da kademeli olarak bilinirliğini artırdı. ZS EV ile başlayıp ilerleyen süreçte genişleyen ürün gamıyla kullanıcılarla buluşan İngiliz üretici, Çinli SAIC’in desteği de bu başarıda şüphesiz belirleyici oldu. 2023 içerisinde Türkiye pazarında satışa sunulacak modellerden biri olan MG4 Electric için artık önümüzde sayılı günler kaldı. Önümüzdeki günlerde düzenlenecek Türkiye lansmanıyla tanışacağımız ürün gamının fiyatları da bu etkinlik kapsamında belli olacak. Organizasyonda donanım paketleri ve detaylarını da öğreneceğimiz MG4 için halihazırda var olan öne çıkanları tekrar hatırlamakta fayda var.
MG’nin MSP adını verdiği yeni mimariyi kullandığı ilk otomobili olan MG4, entegre hücreli batarya sistemiyle de kendine has avantajlar getiriyor. Daha az yer kaplama ve daha yüksek enerji yoğunluğu gibi önemli artılarla gelen CTP (Cell-to-pack) batarya sisteminin konumlandırıldığı modelin batarya kalınlığı 110 milimetre ile 140 milimetre aralığında değişiyor. MG’ye göre bu değer sınıfının en iyisi. 50:50 ağırlık dağılımıyla gelen MG4 Electric’in bu sayede performansla birlikte dengeli bir sürüş karakteri sunma potansiyeli de bir hayli yüksek. Ebat olarak 4.287 milimetre uzunluk, 1.836 milimetre genişlik ve 1.504 milimetre yükseklik değerlerine sahip olan MG4 Electric, daha ileride olmakla birlikte büyük oranda Golf’e yakın bir hatchback olarak görülebilir.
Giriş seviyesinde 51 kWh kapasite ile gelen batarya ile otomobilin 350 kilometrelik fabrika çıkış menzil verisi söz konusu. 450 kilometrelik değer ise 64 kWh kapasiteli ünite ile mümkün görünüyor. Otomobilin motor tarafında ise tek ve çift olmak üzere iki seçenek bizi bekliyor. Giriş seviyesinde gelen ve arka aksta konumlanan tek elektrik motoru yaklaşık 200 beygir güç üretiyor. Bu versiyonda 8 saniyenin altında 0-100 ve 160 km/s’lik maksimum sürat değerleri teknik tabloda. Çift elektrik motorlu ve dört tekerlekten güç aktarımlı üst kombinasyonda 450 beygire yakın güç ve 600 Nm tork gibi oldukça üst düzey rakamlar söz konusu. MG cephesi bu kombinasyonda otomobilin 0’dan 100’e 3,8 saniyede erişebileceği bilgisini paylaşmıştı.
Marvel R tanıtımı