Dünyanın en büyük yazılım firmalarından olan Microsoft, bugün yaşanan çok büyük gelişmeler hakkında yeni bir açıklama yaptı.
Microsoft tarafından yapılan güncel açıklamada şunlara yer verildi: “Üçüncü parti bir yazılım platformunun güncellemesinden kaynaklanan sorun, Windows işletim sistemi kullanan cihazları etkilemiştir. Söz konusu üçüncü parti yazılım platformu sorunun en hızlı şekilde çözülmesi için çalışmalarını sürdürürken, bizim de Microsoft olarak müşterilerimize ve iş ortaklarımıza gerekli desteği verdiğimizi belirtmek isteriz. USOM (Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi) tarafından yapılan açıklama, yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığını göstermektedir. Bilgilerinize arz ederiz. Saygılarımızla.” Yaşananlar hakkında BTK şunları aktarmıştı: “Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda global çapta meydana gelen kesintiye ilişkin yapılan inceleme neticesinde yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı tespiti yapılmıştır. Söz konusu kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği tespit edilmekle birlikte çözüm önerileri SİP platformu üzerinden tüm SOME’lerimiz ile paylaşılmıştır. Ülkemizin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerimizle 7 gün 24 saat aralıksız çalışmaya devam ediyoruz.”
Durumdan etkilenen Türk Hava yolları ise şunları aktarmıştı: “Değerli Yolcularımız, Bilgi sistemlerinde global çapta meydana gelen teknik aksaklık nedeniyle biletleme, check-in ve rezervasyon işlemlerinde sorunlar yaşanmaktadır. Ekiplerimiz sorunun en kısa sürede giderilmesi için çalışmaktadır. Güncel gelişmeler için X mecrasındaki @TK_HelpDesk hesabımızı takip edebilirsiniz. Konuyla ilgili anlayışınız ve hassasiyetiniz için teşekkür ederiz. Saygılarımızla.”