Microsoft, DirectStorage 1.1 ile oyun yükleme sürelerini kısaltacak

14 Ekim 2022 15:41

Yazılım devi Microsoft, Windows tarafında DirectStorage 1.1 dönemini başlatıyor. Bu sayede oyun yükleme süreleri kısalacak.

Microsoft, CPU’ya olan ek yükü azaltmak ve IO (Giriş / Çıkış) verimini artırmak için Windows için DirectStorage’ı kullanıma sunduğunda, yol haritasındaki bir sonraki adımın GPU dekompresyonu olduğunu paylaşmıştı. Bugün yapılan resmî açıklamaya göre firma DirectStorage 1.1 altyapısının geliştirme sürecinde son aşamaya geldi ve sistemi 2022’nin sonuna kadar geliştiricilere sunmayı planlıyor.

Peki DirectStorage 1.1 tam olarak ne yapıyor ya da ne getiriyor? Bu konuda Microsoft “oyunculara yani son kullanıcıya yönelik olarak” şunları aktarıyor: “Oyunlar, devasa dünyalar oluşturmak için büyük miktarda veri varlıkları taşıyor ve bu varlıklar yüzlerce gigabayt boyuta ulaşabiliyor. Bir oyunun genel paket boyutunu azaltmak için bu varlıklar ya da objeler sıkıştırılıyor. Bir oyun çalıştırıldığında, kullanılan varlıklar sistem belleğine aktarılıyor ve burada CPU (İşlemci) devreye girerek verileri GPU (Ekran kartı) belleğine kopyalamadan önce gerektiğinde kullanılmak üzere açıyor. Bu varlıkların cihazlara aktarılması ve açılması, yükleme sürelerine büyük ölçüde etki ediyor ve açık dünyaların ayrıntı seviyesini sınırlıyor.

DirectStorage 1.0, bu sürecin veri aktarımı kısmını iyileştiriyor. DirectStorage ile birlikte Windows 11, geliştiricilerin NVMe SSD sürücülerinin daha yüksek bant genişliğinden yararlanmasına olanak tanıyor. NVMe sürücülere yüklenen DirectStorage özellikli oyunlar, yükleme sürelerinde yüzde 40’a varan azalma sağlıyor. 

Sıkıştırma formatları genel olarak yalnızca CPU’lar için optimize edildiğinden, dekompresyon işi genellikle CPU üzerinde yapılıyor. DirectStorage 1.1’de bu varlıkların dekompresyonunu GPU’ya taşıyarak, “GPU dekompresyonu” olarak geçecek alternatif bir yöntem sunuyoruz.

Grafik kartları paralel olarak tekrarlanabilir görevleri yerine getirmede son derece verimli durumdalar. Bu yüzden aynı anda daha fazla iş yapmak için yüksek hızlı NVMe sürücülerinin bant genişliği ile birlikte GPU’lardaki bu yeteneği bir arada kullanabiliriz.”

Sonuç olarak DirectStorage 1.1 ile beraber bir oyun için objenin / varlığın yüklenmesi için gereken süre azalacak, bölüm yükleme süreleri kısalacak ve açık dünya oyunlar daha akıcı ve kesintisiz hale getirilebilecek. Oyunlar ve oyun geliştiricileri tarafından desteklenmesi gereken teknoloji, yüksek ihtimalle 2023’te ya da 2024 yılında sık sık karşımıza çıkacak.

Xbox Series ve PlayStation 5’te çok yüksek hızlı depolama birimleri ve buna hızlı erişim sunan altyapılar yer alıyor. Ancak çok platformlu oyunlar bu hızlardan tam olarak yararlanamıyor. Yeni dönemde bu da değişecek, direkt olarak depolama hızına bağlı olarak tasarlanan çok sayıda yapım hayatımıza girmeye başlayacak. DS 1.1 ile geliştiriciler tek temelde Xbox Series, PlayStation 5 ve PC için depolama hızına odaklanan dünyalar yaratabilecek, bu dünyalar arasında hızlı geçiş sunabilecek.

Microsoft imzalı DirectStorage 1.1 yanında bu da ilginizi çekebilir: Corsair’den bükülebilir OLED oyuncu monitörü

Paylaş