reklamı kapat

POPÜLER

Microsoft, DirectStorage 1.1

Microsoft, DirectStorage 1.2 ile güzel bir HDD adımı attı

Yazılım devi Microsoft, Windows tarafındaki dikkat çeken DirectStorage teknolojisini geliştirmeyi sürdürüyor.

Microsoft, CPU’ya olan ek yükü azaltmak ve IO (Giriş / Çıkış) verimini artırmak için Windows için DirectStorage’ı kullanıma sunduğunda, yol haritasındaki bir sonraki adımın GPU dekompresyonu olduğunu paylaşmıştı. Geçtiğimiz yıl içerisinde firma DirectStorage 1.1 altyapısının geliştirme sürecinde son aşamaya geldiklerini ve sistemi 2022’nin sonuna kadar geliştiricilere sunmayı planladıklarını aktarmıştı. Bu konuda elini çabuk tutan yazılım devi Microsoft, yeni altyapıyı gerçekten yıl bitmeden ekran kartı üreticileri (AMD, Nvidia ve Intel) ve geliştiriciler için aktif etti. Peki DirectStorage 1.1 tam olarak ne yapıyor ya da ne getiriyordu? Bu konuda Microsoft şunları aktarıyor: “Oyunlar, devasa dünyalar oluşturmak için büyük miktarda veri varlıkları taşıyor ve bu varlıklar yüzlerce gigabayt boyuta ulaşabiliyor. Bir oyunun genel paket boyutunu azaltmak için bu varlıklar ya da objeler sıkıştırılıyor. Bir oyun çalıştırıldığında, kullanılan varlıklar sistem belleğine aktarılıyor ve burada CPU (İşlemci) devreye girerek verileri GPU (Ekran kartı) belleğine kopyalamadan önce gerektiğinde kullanılmak üzere açıyor. Bu varlıkların cihazlara aktarılması ve açılması, yükleme sürelerine büyük ölçüde etki ediyor ve açık dünyaların ayrıntı seviyesini sınırlıyor.

DirectStorage 1.0, bu sürecin veri aktarımı kısmını iyileştiriyor. DirectStorage ile birlikte Windows 11, geliştiricilerin NVMe SSD sürücülerinin daha yüksek bant genişliğinden yararlanmasına olanak tanıyor. NVMe sürücülere yüklenen DirectStorage özellikli oyunlar, yükleme sürelerinde yüzde 40’a varan azalma sağlıyor. Sıkıştırma formatları genel olarak yalnızca CPU’lar için optimize edildiğinden, dekompresyon işi genellikle CPU üzerinde yapılıyor. DirectStorage 1.1’de bu varlıkların dekompresyonunu GPU’ya taşıyarak, “GPU dekompresyonu” olarak geçecek alternatif bir yöntem sunuyoruz. Grafik kartları paralel olarak tekrarlanabilir görevleri yerine getirmede son derece verimli durumdalar. Bu yüzden aynı anda daha fazla iş yapmak için yüksek hızlı NVMe sürücülerinin bant genişliği ile birlikte GPU’lardaki bu yeteneği bir arada kullanabiliriz.”

Sonuç olarak DirectStorage 1.1 ile beraber bir oyun için objenin / varlığın yüklenmesi için gereken süre azalıyor, bölüm yükleme süreleri kısalıyor ve açık dünya oyunlar daha akıcı ve kesintisiz hale getirilebiliyor. Bu mutlaka oyun geliştiricilerin desteklemesi gereken altyapı, artık HDD konusunda çok daha rahat kullanılır hale getirildi. Bu konuda oyun geliştiricilerden geri bildirimler aldığını belirten Microsoft, halen HDD kullanan oyuncular olduğu biliyor ve DirectStorage 1.2 ile beraber teknolojinin kullanımdaki HDD ve NVMe ayrımını bitiriyor. Aktarıldığı kadarıyla DirectStorage’ın bazı bölümleri her zaman HDD’lerde çalışıyordu ancak geliştiriciler NVMe depolama birimleri ve HDD’ler için ayrı yöntemler kullanmak durumunda kalıyordu. Tahmin edebileceğiniz üzere bu geliştirme sürecini zorlaştırıyordu ve geliştiricileri uzak tutuyordu. Gönderilen DirectStorage 1.2 sürümüyle beraberse geliştiriciler artık aynı kodu hem SSD’lerde hem de HDD’lerde kullanabiliyor. Bu gerçekten devasa bir zaman kazancı anlamına geliyor, altyapı teknolojiye aktif olarak destek veren oyunların HDD’lerden eskiye oranla çok daha hızlı yüklenmesini sağlıyor.

Microsoft imzalı DirectStorage 1.1 yanında bu da ilginizi çekebilir: Corsair’den bükülebilir OLED oyuncu monitörü