reklamı kapat

POPÜLER

Microsoft DirectX Raytracing 1.2

Microsoft, DirectX Raytracing 1.2 ile ışın izleme performansında ciddi artış vadediyor

Yazılım devi Microsoft, yeni geliştirdiği DirectX Raytracing 1.2 ile ışın izleme performansında ciddi artış vadediyor.

Microsoft, nisan ayında kullanıma sunulacak yeni uygulama programlama arayüzü DirectX Raytracing 1.2 ile görsel kaliteyi ve ışın izleme performansını 2,3 kata kadar artıracağını belirtiyor. Yapılan açıklamaya göre şu anda AMD, Intel, Nvidia, Qualcomm gibi donanım devleri ve Remedy gibi oyun geliştiricileriyle birlikte DXR 1.2 teknolojisini gelecekteki oyun donanım ve yazılımlarına entegre etmek için çalışmalar yapıyor. DirectX Raytracing 1.2 teknolojisi, oyunlardaki ışın izleme performansını Opacity Micromaps (OMM) ve Shader Execution Reordering (SER) isimli yeni teknolojilerden yardım alarak artırıyor. Oyunlara veya doğrudan oyun motorlarına entegre edilmesi gereken bu teknolojilerin donanımsal olarak desteklenmesi gerekiyor. Söylendiğine göre GeForce RTX 20 serisine kadar tüm Nvidia ekran kartları Opacity Micromaps’i (OMM) destekliyor. Intel, yeni nesil Celestial (Xe3) GPU’larının da OMM’yi destekleyeceğini belirtiyor. Nvidia’nın GPU’ları, GeForce RTX 40 serisi Ada Lovelace ailesinden başlayarak Shader Execution Reordering’i (SER) destekliyor. Intel, GPU’larına SER desteğini gelecekte ekleyeceğini ifade ediyor. AMD, RDNA 2/3/4 GPU’larında OMM veya SER’i desteklemiyor. Buna karşın Microsoft, bu teknolojilerin yaygın olarak benimsenmesi için AMD ile birlikte çalıştığını belirtiyor. Qualcomm’un ürünleri de şu anda OMM veya SER’i desteklemiyor. Şirket, bu teknolojilere yeni nesil entegre GPU’larında destek vereceğini ifade ediyor.

Microsoft oyun tarafında bundan önce bir Xbox sistemiyle gündeme gelmişti. Tam olarak “Copilot for Gaming” adı verilen sistem, üretken yapay zekadan güç alıyor ve oyunculara oyun sırasında ve öncesinde yardımcı olabiliyor. Adeta bir “oyuncu koçu” olarak görev yapan sistem, başlangıçta Xbox mobil uygulaması aracılığıyla kullanılabilecek ve bir asistan olarak istenilen oyunları kişilerin yerine hızlıca indirebilecek. Oyunlar hakkında faydalı bilgiler sunabilecek ve oyunlarla ilgili sorulara yanıt verebilecek sistem, geçilemeyen bölümlerde oyunculara yol gösterebilecek. Önümüzdeki ay kademeli olarak kullanıma sunulacak sistem, kâğıt üzerinde büyük bir potansiyel ortaya koyuyor.

Bundan önce doğrudan sağlık hizmetleri için tasarlanan bir yapay zeka sistemi olan Microsoft Dragon Copilot duyurulmuştu. Dragon Copilot, Microsoft’un 2021 yılında satın aldığı yapay zeka ses şirketi Nuance tarafından oluşturulan dikte ve ortam dinleme teknolojilerini temel alıyor. Microsoft Dragon Copilot açıklamaya göre doktorların tıbbi kaynaklardan hızlı bir şekilde bilgi toplamasına, klinik notlarını, sevk mektuplarını, ziyaret sonrası özetleri ve daha fazlasını otomatik olarak hazırlamalarına yardımcı olma amacını taşıyor. Bu sistem sayesinde sağlık çalışanlarının üstündeki dokümantasyon yükünü hafifletmek isteyen Microsoft, teknolojiyle sağlık çalışanlarının bilgisayardan ziyade hastaya odaklanabileceğini ve bunun herkes için daha iyi sağlık hizmetleri sağlayacağını belirtiyor. Microsoft, Dragon Copilot’un mayıs ayından itibaren ABD ve Kanada’da kullanıma sunulacağını belirtiyor. Sistem daha sonra İngiltere, Hollanda, Fransa ve Almanya’daki sağlık çalışanları tarafından kullanılabilecek.

DirectX Raytracing 1.2 yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli