Yazılım devi Microsoft, Google yerine Bing kullanılsın diye çok tepki çeken reklamlarına aktif olarak devam ediyor.
Microsoft bir süredir Windows 10 ve Windows 11’deki Chrome kullanıcılarının, tarayıcılarında varsayılan arama motoru olarak Google yerine Bing’i kullanması için yukarıdaki malware benzeri reklamları kullanıyor. Bu yerleşik reklamlara “evet” denilirse sistem Chrome’un yerleşik arama motorunu otomatik olarak Bing’e çeviriyor, bu reklamlar sinir bozucu şekilde tam ekran oyunların ortasına dahi çıkabiliyor. Tahmin edebileceğiniz üzere bu kullanım çok tepki çekiyor (Hatta sizin de başınıza gelmiş olabilir) ve Microsoft’un tüm tepkilere rağmen buna bir süredir aktif olarak devam ettiği aktarılıyor. Bu tercihiyle içerisinde GPT-4 temelli bir sohbet botu yer alıyor olmasına rağmen kullanıcıları Bing’den soğutan yazılım devi, bu bildirimleri sadece bir kere gösterdiğini belirtiyor ancak bunu birden fazla kez görenler de bulunuyor. Kendi servislerinin reklamını yapmak adına bazı başka iyi karşılanmayan adımları da olan Microsoft, geçtiğimiz yıl Edge tarayıcının tarama verilerinin ve sekmelerinin Chrome’dan izinsiz ve otomatik olarak içe aktarıldığı bir sorunu (Sorun denilmişti!) gündeme gelince güncelleme ile düzeltmek zorunda kalmıştı.
Bing bundan önce bir Apple haberiyle gündeme gelmişti. Geçtiğimiz aylarda 2020 yılında Microsoft bir adım atarak Bing arama motorunu Apple’a satmak istemiş haberi gündeme gelmişti. Onun üstüne ise Microsoft’un Bing’i Apple 2018 yılında da satmak adına adımlar attığı aktarıldı. Microsoft yöneticileri bu konuda bir anlaşma yapmak için Apple hizmetlerinin başındaki isim olan Eddy Cue ile bir araya gelmiş ancak görüşmelerde satış konusunda ilerleme kaydedilmemiş.
Son verilere göreyse Microsoft, Apple’a Bing’i Safari’de varsayılan arama motoru yapma konusunda da en az yedi kez (2009, 2013, 2015, 2016, 2018 ve 2020 yıllarında) teklifte bulunmuş. Her seferinde Apple Google’ın arama kalitesi daha yüksek olduğu için Microsoft’un teklifini reddetmiş. Bu gelişmeyi daha önce ortaya çıkaran Bloomberg’e göre Apple, Google’dan kazandığı parayı kaybetmemek (Google Apple’a cihazlarının yerleşik arama motoru olmak adına her yıl milyarlarca dolar para ödüyor) ve Bing’in Google ile rekabet edemeyeceğini gördüğünden sürece hiçbir zaman tam olarak yeşil ışık yakmamış.