Binlerce şirket dün Windows merkezli sorun yüzünden çalışamaz hale gelmişti. Bu konuda Microsoft ve CrowdStrike CEO’ları açıklama yaptı.
Dün Türkiye’de ve diğer birçok ülkede binlerce şirket çalışamaz hale geldi çünkü Windows işletim sistemli PC’lerde ciddi bir sıkıntı yaşandı. Birçok bilgisayar mavi ekran (Blue Screen of Death / BSOD) verdi, bazı bilgisayarlar ise yeniden başlatma döngüsüne girdi. Yaşanan durumun arkasında aslında CrowdStrike güvenlik yazılımında yapılan ve Windows’u bozan bir güncelleme yer alıyordu. Bu konuda bir açıklama yapan Microsoft CEO’su Satya Nadella, “Dün CrowdStrike, tüm küresel IT sistemlerini etkileyen bir güncelleme yayınladı. Bu konuda müşterilere sistemlerini güvenli bir şekilde tekrar çevrimiçi hale getirmeleri için teknik rehberlik ve destek sağlamak üzere CrowdStrike ve tüm IT sektörüyle yakın bir şekilde çalıştık.” dedi. Olayın merkezinde CrowdStrike’ın başındaki isim George Kurtz ise yaşananlar için özür dileyerek, “Bu sorunun nasıl meydana geldiğini ve böyle bir şeyin bir daha tekrarlanmasını önlemek için attığımız adımları tam bir şeffaflık içerisinde paylaşacağız. Şu anda herkesle paylaşacağımız bir teknik güncelleme ve sorun analiz raporu üzerinde çalışıyoruz.” dedi. Yaşanan durumlarla X üzerinde sık sık dalga geçen Elon Musk, “Crowdstrike’ı tüm sistemlerimizden sildik” açıklamasında bulundu. Bunu yapan başka firmaların olduğu da biliniyor.
Durumdan etkilenen Türk Hava yolları dün bir açıklama yaparak şunları aktarmıştı: “Değerli Yolcularımız, Bilgi sistemlerinde global çapta meydana gelen teknik aksaklık nedeniyle biletleme, check-in ve rezervasyon işlemlerinde sorunlar yaşanmaktadır. Ekiplerimiz sorunun en kısa sürede giderilmesi için çalışmaktadır. Güncel gelişmeler için X mecrasındaki @TK_HelpDesk hesabımızı takip edebilirsiniz. Konuyla ilgili anlayışınız ve hassasiyetiniz için teşekkür ederiz. Saygılarımızla.” THY bugün yaptığı yeni açıklamada operasyonların tamamen normale döndüğünü bildirdi.
Konuda Denizbank’ın açıklaması ise şöyle olmuştu: “Değerli Müşterilerimiz, Kullandığımız global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır. Bankamız, söz konusu aksaklığın giderilmesi ve tüm kanallarımızın en kısa sürede hizmete açılması için çalışmaktadır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.”
BTK ise şunları aktarmıştı: “Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda global çapta meydana gelen kesintiye ilişkin yapılan inceleme neticesinde yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı tespiti yapılmıştır. Söz konusu kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği tespit edilmekle birlikte çözüm önerileri SİP platformu üzerinden tüm SOME’lerimiz ile paylaşılmıştır. Ülkemizin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerimizle 7 gün 24 saat aralıksız çalışmaya devam ediyoruz.”