Microsoft ve Sony, ücretsiz oyunlar için reklam planı içerisinde bulunuyor. Bu durum bazı oyuncuları şimdiden sinirlendiriyor.
Microsoft ve Sony, kişilere indirmesi ve oynaması ücretsiz oyunlar sunuyor. Firmalar doğal olarak bu oyunlardan satış temelli para kazanmıyor. Bu oyunlarda elde edilen gelir, oyun içinde satılan aksesuar, silah tasarımı ve kıyafet gibi diğer yerlerden geliyor. Ancak bunlar yeterli olmuyor gibi görünüyor çünkü Xbox ve PlayStation dünyasının başındaki iki isim de ücretsiz oyunlara reklam koymak istiyor. Burada her ücretsiz oyun değil, anlaşma sağlanan oyunlar için reklam planı yapan ikili, girişin ve oynamanın ücretsiz olduğu dijital dünyaları, gerçek hayatın bir ticari reklam uzantısı haline getirmek istiyor. Bunun amacı ise “oyun geliştiricileri daha fazla ücretsiz oyun yapmaya teşvik etmek” olarak gösteriliyor.
Reklamların 2022’nin sonunda gelebileceği aktarılıyor ancak bu karardan vazgeçilme ihtimali de bulunuyor. Birçok oyuncu oyuna en baştan büyük para vermediği için aşırıya kaçılmayan reklamları sorun etmeyeceğini belirtiyor. Bazı kişiler ise böyle bir yoldan gidilmemesi gerektiğini aktarıyor.
Microsoft son dönemde özellikle Game Pass için düşünülen aile paketi ile ses getiriyor. Bu normalden daha pahalı olacak ancak ücreti kişiler bölünecek paket, ilk bilgilere göre beş farklı oyuncunun tüm oyun kütüphanesine aynı anda erişim sağlamasına imkân tanıyacak.
Bu paket aileden çok özellikle aynı ülkede yaşayan arkadaşlar arasında popüler olacak. Eğer teknik engeller konulmaz ise beş arkadaş tek bir aile paketi satın alarak yüzlerce oyuna çok uygu fiyata erişim sağlayabilecek. Aile planı için bir değişiklik olmazsa 2022 içinde çıkış yapılması planlamıyor.
Bu arada Sony’nin de artık bir PlayStation merkezli Game Pass rakibi bulunuyor. Onu detaylarına direkt olarak buradan ulaşabilirsiniz.
Microsoft ve Sony planları yanında bu ilginizi çekebilir: Geleceğin robotlarını dans ederken izleyin