Yeni nesil konsollar piyasaya çıktığı günden bu yana özellikle teknolojik anlamda sürekli birbirleriyle kıyaslanıyor. Hem PlayStation 4, hem de Xbox One‘a çıkış yapan oyunların arasındaki çözünürlük ve birim zamanda gösterilen kare sayısı (fps) farkları ister istemez oyuncuların dikkatini çekiyor. Şu ana kadar hemen hemen bütün oyunlarda daha yüksek çözünürlük ve fps değerine sahip olan PS4 bu anlamda rakibinin canını biraz sıkmış gibi görünüyor.
“1080p ÖYLE EFSANEVİ VEYA MUTLAK ÇÖZÜNÜRLÜK DEĞİL”
Konuyla ilgili bir açıklama yapan Xbox Başkanı Phil Spencer, Xbox One oyunlarının PS4 ile aynı çözünürlükte olmasının önemli olduğunu ancak kaliteye etki eden tek unsurun bu olmadığını belirtti. “Rakiplerimizle aynı seviyeye ulaşmamız elbette önemli. Ancak olay sayılarda bitmiyor çünkü 1080p öyle efsanevi veya mutlak çözünürlük değil. Oyun deneyimi söz konusu olduğunda birim zamanda gösterilen kare sayısı, çözünürlüğe oranla çok daha önemli benim için. Bu ikisini harmanladığınızda her iki konsol için de doğru sanatsal stili ve özgürlüğü yakalamış oluyorsunuz,” diyerek 1080p eleştirilerine cevap verdi Spencer.
“HER OYUN TÜRÜ İÇİN GEÇERLİ DEĞİL”
Şu ana dek piyasaya çıkan PS4 oyunlarının tamamına yakını 1080p çözünürlüğü desteklerken, Xbox One oyunları 720-900p aralığında kaldı. Haziran ayında gelen bir güncelleme ile artık yapımcılar Xbox One oyunlarında da rahat bir şekilde 1080p seviyesine çıkabilecekler. Ancak Spencer, yapılabiliyor diye her oyunun 1080p çözünürlük ve 60fps değerlerini taşımasının gereksiz olduğunu düşünüyor. “Açıkça görülüyor ki Forza gibi yarış türü oyunlarında 1080p/60fps değerleri oldukça önemli. Ancak bu durum her oyun türü için geçerli değil. Diğer oyun türlerinde cihazın gücünün daha iyi efektler ve ışıklandırma için kullanmasını tercih ederim,” şeklinde konuyla ilgili görüşlerini belirtti Spencer.
“FİLM GİBİ”
Her ne kadar oyuncu çevresinde en yüksek teknolojik değer beklentisi oluşmuş olsa da, yapımcılar rakamlar üzerinden hareket etmeyi tercih etmiyor gibi görünüyor. Son olarak sadece PS4 için piyasaya çıkacak olan The Order: 1886 oyununun daha “film gibi” görünmesi için özellikle 30fps değerine çekildiği açıklanmıştı. Estetik amaçlı yapılan bu tercih, belki de oyuncuların en yüksek teknolojik değer beklentisini değiştirmeye yardımcı olabilir…