Kullandığımız cihazlar çoğaldıkça verilerin senkronize edilmesinin yanı sıra deneyimin de cihazlar arasında devamlılık göstermesi giderek daha önemli bir hal alıyor. Ancak bunun için geliştiricilerin çeşit çeşit cihazı, ekran tipini ve boyutunu düşünerek uygulamayı defalarca yazması gerekebiliyor, bu da hem zamanlama hem de içerik senkronizasyonu açısından sıkıntıya yol açabiliyor. Geliştiricilerin yükünü biraz da olsa hafifletmeyi ümit eden Microsoft yeni başlayan Build konferansındaki açılış konuşmasında, uzun süredir beklenen evrensel Windows uygulamalarını sonunda kullanıma sunacağını açıkladı.
Bu yenilik sayesinde artık uygulamanın Visual Studio‘da sadece bir defa yazılması yeterli olacak. Uygulamanın görünümü bunun ardından kullanıldığı cihaza göre şekillenecek. Geliştiriciler isterlerse bitmiş ürün üzerinde cihaza göre ince ayar yaparak deneyimi ultra kaliteli hale getirebilecek.
Bu açıklamayla birlikte gelen bir başka sürprizse yeni evrensel uygulamaların Xbox One‘da da çalışacak olması. Buna göre Windows ve Windows Phone için yazılan uygulamalar çok çaba gerektirmeden TV ekranına göre optimize edilebilecek.
Microsoft her platformda optimum performans gösterecek bu yeni uygulamaları ne zaman görmeye başlayacağımızı henüz açıklamadı. Ancak bizi içerik kargaşasından, yazılımcıları da aynı uygulamayı defalarca yazmaktan kurtaracak gibi görünen bu yeniliğin yakın zamanda gerçeğe dönüşeceğini bilmek heyecan verici.