Mobil oyunlar her daim yanımızda taşıdığımız akıllı telefonlarımız sayesinde hayatımızda önemli bir yer edinmeyi başardı. Özellikle seyahat sırasında bizlere yoldaşlık yapan mobil oyunlar dolayısıyla yapılan harcamalar bir araştırma sayesinde gözler önüne seriliyor.
Güney Kaliforniya Üniversitesi‘nden bir grup araştırmacı sadece AppStore‘u baz alarak mobil oyunlara ve kullanıcıların bu uygulamalar üzerinden yaptıkları harcamalara odaklandı. Araştırmada Apple’ın uygulama mağazası üzerinden gerçekleştirilen 776 milyon alışveriş temel alındı. Bunların içine başlangıçta oyuna yapılan ödemeden, oyun için satın almalara kadar her türlü detay dahil edildi. Sonuç olarak mobil oyunlar kaynaklı gelirlerin ufak bir grup üzerinden elde edildiği anlaşıldı. Bu grup oldukça ufak olsa da, kazancın yüzde 50‘si onların cebinden çıkıyor. Orta yaşlı erkekler bu tarz harcamaları yapmaya daha meyilli oluyor. Üstelik kullanıcıların büyük bir çoğunluğu sadece belli başlı oyunları tercih ediyor.
Listede başı daha önce çeşitli yasaklamalar dolayısıyla gündeme gelen Clash of Clans çekiyor. Erkeklerin büyük bir kısmı bu oyunda ilerleme kaydetmek adına ceplerinden para çıkmasına razı oluyor. Kadınlar ise bir dönemin yoğun olarak tercih edilen mobil oyunlarından Candy Crush Saga için harcama yapıyor. Üçüncü sırada Kate Upton’lı reklamlarıyla öne çıkan Game of War‘u görüyoruz.
Mobil oyunlar yaratıcıları için büyük bir gelir kapısı haline gelebiliyor ancak bunun için baştan öne çıkmayı başarmak gerekiyor. Ufak da olsa bir grubun yoğun ilgisini kazanan oyunlar düzenli bir gelir elde etmeyi başarıyor. Aksi takdirde kullanıcılar harcama yapma konusunda çekingen bir tavır sergiliyor.