Daha önce App Annie olarak geçen araştırma şirketi Data.ai, 2022’nin ilk çeyreği için mobil oyun gelirleri özelinde bilgiler verdi.
Data.ai verilerine göre 2022’nin ilk çeyreğinde yani ilk üç ayında mobil oyun için dünya genelinde 22 milyar dolardan fazla para (iOS ve Android) harcandı. 2020’nin ilk çeyreğine oranla 2022’nin ilk çeyreğinde yüzde 42’lik bir büyüme gören mobil oyun sektörünün yüzü gülmeye devam ediyor. Data.ai verilerine bakıldığı zaman kişilerin iOS tarafında Android tarafına oranla oyunlar için daha fazla para harcadığı görülüyor. Oyun ve uygulama toplamında da iOS tarafının Android tarafına oranla neredeyse yüzde 50’lik bir harcama farkı bulunuyor. Android cihazlar daha fazla sayıda olmasına rağmen iOS cihaz sahibi kullanıcıların harcama gücü daha yüksek seviyede yer alıyor.
2022’nin ilk çeyreğinde mobil taraf için toplam 14 milyar indirme yapıldığını belirten Data.ai, en popüler oyunları da gözler önüne serdi. Verilere göre 2022’nin ilk çeyreğinde en çok indirilen oyun Free Fire oldu. İçerisinde en çok harcama yapılan oyun Genshin Impact olurken, aylık aktif kullanıcı lideri ise ROBLOX olarak açıklandı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Apple, Google’ın ve geliştiricilerin oyun gelirleri sürekli olarak artıyor ve bu durum alana olan ilgiyi ciddi şekilde artırıyor. Bu yüzden artık mobil tarafa ilgi göstermeyen hiçbir büyük oyun firması / stüdyosu da yer almıyor. Bu durumun gelecekte de değişmesi beklenmiyor. Artık kişiler sınırlı zamanlarında telefonlarında oyun oynamayı bir alışkanlık haline getirmiş durumda.
Mobil oyun gelirleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Samsung imzalı ilginç projektör Freestyle