Mobil uygulama pazarının liderine en yakın rakip yine kendisi

12 Eylül 2017 12:00

Her gün sayısız uygulamanın kullanıcılar için indirilmeye sunulduğu mobil uygulama pazarında tutunmak sanıldığından daha zor. Liderlik yarışındaysa belli ki tek bir isim kendisiyle mücadele ediyor.

Mobil uygulamaların başarısındaki en önemli unsurlardan biri günlük tekil ziyaretçiyken bir diğeri ise bilinirlik. Yeni bir telefon aldığınızda ilk kurduğunuz uygulamalar artık sizin için vazgeçilmez oluyor. Nitekim Priori Data’nın geçtiğimiz ağustos ayı için çıkardığı sonuç ise çarpıcı. Priori Data‘nın çıkardığı “popüler uygulama” verileri Android kullanıcılarını baz almış. Android’in 2017’nin ilk çeyreği için açıklanan pazar payının yüzde 86,1 olduğunu göz önüne alınca “popülerlik” kıstası için ideal bir seçim gibi görünüyor.


Priori Data’nın ağustos ayı Play Store verilerine baktığımızda birinci sırada WhatsApp’ı görüyoruz. İlk duyurulduğunda kimsenin kullanmak istemediği Messenger, Facebook’un baskıcı tavrıyla artık alışkanlığa dönüşmüş olacak ki o da ikinci sıradaki yerini alıyor. Üçüncü sırada Instagram, dördüncü sırada Facebook, beşinci sırada ise Facebook Lite yer alıyor. Yani Facebook en çok indirilen uygulamalar lisesinde ilk beşi tek başına kaplıyor. Listenin devamında Wish, Snapchat, Subway Surfers, Spotify ve Messenger Lite bulunuyor. Listenin yarısından fazlası Facebook hakimiyetindeyken, firmanın mobil pazardaki mutlak üstünlüğü ise tartışılamaz oluyor. Yıllara dayanan genişleme ve dağılarak ilerleme politikasında Facebook, mobil kullanıcıları çoktan ele geçirmiş gibi görünüyor.

Paylaş