Mobilize Duo; Citroen Ami rakibi son kullanıcıya ulaşmaya hazır
Ticari versiyonu Bento ile birlikte lanse edilen Mobilize Duo, Renault’nun yeni alt markası için önemli ürünlerden olacak.
Adını ilk kez Renault’nun gelecek planlamalarını duyurduğu özel etkinlik kapsamında Ocak 2021’de duyduğumuz Mobilize, Fransız üreticinin yeni bir alt markası olarak lanse edildi. Şehir içi elektrikli ulaşım çözümleri odağında ürünler ortaya koymak üzerine hayata geçirilen bu girişimin sokaklara sunacağı ilk modelleri de bu 1,5 yıllık süreç içerisinde görmeye başladık. Citroen Ami ile potansiyelin sezildiği mikro araç kategorisinde yer alacak EZ-1 projesi de yine bu sürecin öne çıkarılanlarından olmuştu. Yaklaşmakta olan Paris Otomobil Fuarı’nda artık son kullanıcıya ulaşacak ürünleri göstermek isteyen marka, fuar öncesinde resmi duyurularla nabız vermeye başladı. EZ-1’in seri üretime hazır versiyonu olarak lanse edebileceğimiz Mobilize Duo, Bento versiyonuyla ticari ihtiyaçlara da cevap verebilecek.
Mobilize Duo bireysel satışa sunulmayacak
Modellerin rakamsal verilerinden bahsetmeden önce biraz kullanım planlarını da konuşmak gerekiyor. Duo ve Bento modelleriyle iki farklı ihtiyaca cevap vermek isteyen Mobilize ekibi, Ami ve Ami Cargo’ya rakip olacak. Araçları Ami’den ayıracak en önemli detayların başında ise bireysel olarak satışa sunulmayacak olması geliyor. Şehir içi ulaşım hizmeti verecek araç paylaşım operasyonlarında kullanılacak olan bu modellerden ticari versiyon olan Bento ise işletmelerce alınabilecek. Modelleri uygulama üzerinden aylık üyelikle kullanmak da mümkün olacak. Bu araçları Twizy’nin yerini alacak üyeler olarak görebiliriz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Modellerle ilgili paylaşılan teknik verilere baktığımızda; 2,43 metrelik uzunluk, 1,30 metrelik genişlik ve 1,46 metrelik yükseklik
değerleri öne çıkıyor. Altyapısında tubular tipte şasi olan Duo ve Bento’nun dış bölümü ise kompozit plastik malzemeden imal ediliyor. Mobilize tarafından paylaşılan bilgilere göre gövdenin yüzde 50’si geri dönüştürülmüş malzemeden imal edilirken, aracın yüzde 95’i de ömrünü tamamladıktan sonra geri dönüştürülebiliyor. Kokpit tarafına geçtiğimizde ise Ami’ye göre çok daha donanımlı bir yapı bizi karşılıyor. Dijital bir sürü ekranıyla gelen araçlarda entegre hoparlör, USB-C girişi, sürücü hava yastığı ve 700 litreye varan yükleme alanı öne çıkıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Modellerin son olarak menzil ve performans verilerine baktığımızda, konumlandırılan tek elektrik motorunun iki farklı limitte geleceğini görüyoruz. Şimdilik beygir ve tork değerleri verilmese de, 45 km/s ve 80 km/s maksimum hız limitli iki versiyonun olacağı paylaşıldı. Düşük hız limitli versiyonun ehliyetsiz kullanım için özel olarak ayarlandığını belirtmekte fayda var. Batarya tarafına baktığımızda ise en iyi senaryoda 140 kilometrelik şehir içi kullanımı bizi bekliyor. Kullanıcılar standart bir prizden 3 saatlik dolumla 90 kilometre yol kat edebilecek. Yapılan planlama gereği ilk olarak Duo modelini 2023 yılında yollarda görmeye başlayacağız. Ticari kullanım odaklı Bento ise 2024’ten itibaren tercih edilebilecek.