Seri üretime geçişiyle ilgili şimdilik bir planlama olmayan Mobilize Solo, şehir içi ulaşımı için farklı bir alternatif olabilir.
Renault çatısı altında yeni nesil ulaşım çözümleri sunmak için hayata geçirilen Mobilize, ilk duyurularının üzerinden geçen 1,5 yıllık zaman diliminin ardından yeni çalışmalarını tanıtıyor. EZ-1 konseptini Duo ve Bento adıyla sokaklara çıkarmaya hazırlanan girişiminin ilgi çekici hamlelerinden birisi de Solo olacak. Şimdilik sadece konsept bir proje olarak tanıtılan Mobilize Solo, şehir içi kısa mesafe ulaşımlarına farklı bir yaklaşım getiriyor. Renault’nun Hindistan operasyonu tarafından tasarlanan modellerde direksiyon yerine bir kontrol çubuğu konumlandırılması da en az dış bölüm kadar dikkat çekiyor.
Ebatsal olarak 1,37 metre uzunluk, 0,90 metre genişlik ve 1,75 metre yükseklik değerlerine sahip olan Solo, üç tekerlekli bir ulaşım çözümü olacak. Maksimum sürat limiti 25 km/s olan modeli kullanmak için herhangi bir ehliyet zorunluluğu olmayacak. Bu da şehir içerisinde elektrikli scooter modelleriyle aynı klasmanda değerlendirilebileceği anlamına geliyor. Mobilize ekibi, Solo’yu kapalı yapısından ötürü scoooterlara göre çok daha güvenli bir araç olarak lanse ediyor. Üretim sürecinde yüzde 50 oranında geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanıldığı Solo, herhangi bir kaza durumunda veya ömrünü tamamladığında yüzde 95 oranında geri dönüştürülebiliyor. Menzil tarafında şimdilik herhangi bir verisi paylaşılmayan modelin, bataryasının taşınabilir yapıda olması önemli. Kullanıcılar bu sayede bataryayı söküp istedikleri yerde şarj edebilecek. Kokpit bölümü suya dayanıklı olarak tasarlanan Solo’nun önümüzdeki süreçte bir pay sahibi olup olmayacağını zaman gösterecek.