Mortal Kombat 11 incelemesi

04 Mayıs 2019 21:45

KAN, TER, GÖZYAŞI

Mortal Kombat her zaman vahşetin ön planda olduğu bir yapım oldu. Başka bir oyun bunun yarısını, bu denli gerçekçi bir şekilde ekrana yansıtmaya kalksa muhtemelen yer yerinden oynardı. Ancak 27 sene önce sınırı çizilen ve kitlelerce kabul gören bu yapı için Mortal Kombat’ın serbest geçiş kartı bulunuyor birazcık. Hatta öyle ki; seri yeniden ayağa kaldırılırken söz konusu vahşetin derecesi tavana vurduruldu. Yapımcılar için yalnızca kol kesmek, kelle uçurmak, kan fışkırtmak yeterli değildi. İç organların parçalandığını görmemiz, insan vücudunun sahip olduğu istisnasız her bir kemiğin ne kadar farklı şekillerde kırılabileceğini öğrenmemiz gerekiyordu anlaşılan o ki. Yeni yapının kurtarıcısı da bu formül oldu birazcık. Karikatürize düzeyde vahşet ve bu vahşetin olabilecek en sarsıcı, en etkileyici şekilde oyuncuya aktarılması. O kadar ki, dövüşlerin önemli bir kısmında sinematik görüntüler devreye giriyordu artık. Dövüş sistemine eklenen her bir yeni mekanik, temelde daha fazla vahşetin ortaya çıkmasına hizmet eder hale gelmişti. Tüm bunların yeniden altını çiziyoruz çünkü Mortal Kombat 11 de bu düşünce yapısını vücudunun her zerresinde korumaya devam ediyor. Serinin en vahşi ve kanlı oyunuyla karşı karşıyayız. Ancak birazdan değineceğimiz oyunun hikayesinde vurgulandığı gibi, burada da bir dengenin peşine düşülmüş. Tüm bu vahşetin ortasında MK11 aynı zamanda fazlasıyla komik ve eğlenceli de bir yapım. Mortal Kombat hiçbir zaman kendisini fazla ciddiye alan bir seri olmadı zaten. Ancak burada işin karikatür tarafına da ciddi şekilde ağırlık verilmiş ve böylece komedi ile vahşetin arasında bir denge oturtulmuş. Tabii ki bu demek değil ki önceki oyunların görsel yapısından rahatsız olanlar burada kendilerini daha iyi hissedecek. Hayır, eğer Mortal Kombat’ın görsel yapısı size göre değilse, 11’den de koşarak kaçmanız en doğrusu olacaktır.

TANRILAR ÇILDIRMIŞ OLMALI

Söz konusu komedi ve eğlence oyunun tek kişilik senaryo modunda kendisini gösteriyor en çok. Önceki oyunda Raiden, Shinnok’u alt etmiş ve kolyesini kendisine saklamıştı. Ancak bu yeni güç onu etkisi altına alıyor ve Raiden giderek yozlaşıyor. “Koruma” adı altında her şeyi yapmaya karar veren ve bir anlamda dehşet saçmaya başlayan şimşek tanrısı giderek evrenin dengesinin de bozulmasına neden oluyor. Bu durum bir başka tanrının, zamanın koruyucusu Kronika’nın ortaya çıkmasını sağlıyor. Evrenin dengesini yeniden sağlamayı amaçlayan Kronika ne yapıyor peki? Elbette geçmişle günümüzü birleştiriyor, çünkü neden olmasın? Peki sonuç ne oluyor? Genç Johnny Cage ile yaşlı halinin birbiriyle kapışmasından ne beklemeniz gerekiyorsa tam olarak o oluyor. Bu inanılmaz absürt ve saçma duran konsept Mortal Kombat ismi altında kusursuza yakın çalışıyor. Karakterlerin geçmişteki halleriyle olan diyalogları, kurdukları ilişkiler ve yaşananlar o kadar keyifli bir şekilde işlenmiş ki, 5-6 saatlik senaryo süresince hem bolca gülecek hem de oyunun mekaniklerini en ince ayrıntısına kadar öğrenme fırsatı yakalayacaksınız. Bir dövüş oyununda gördüğümüz en iyi senaryo modlarından birine sahip MK11.

Sayfa: 1 2 3 4 5

Paylaş