Üzerimize düşeni yaparak uyarımızı yaptığımıza göre artık oyuna geçebiliriz. Bildiğiniz üzere devir e-spor ve turnuva devri. Haliyle dövüş oyunları da kendilerini bu trende uygun hale getirmeye gayret ediyor. 2011 yılında reboot edilen Mortal Kombat da bu düşüncenin bir ürünüydü zaten. Ancak uygulamayı başarıyla gerçekleştirebildiklerini söylemek güç. Bir oyunun turnuvaya uygun olabilmesi için uzun yıllar oynanabilir kalması gerekiyor. En verimli e-spor mücadeleleri ancak 3-4 yılın sonunda hayat bulabiliyor. Bunun en iyi örneğini Street Fighter IV ile görmek mümkün. 6 yıl önce piyasaya çıkan oyun, devamlı güncel tutularak, günümüze ulaştı ve hız kesmeden oynanmaya devam ediyor.
Bu tarafa baktığımızda ise yapımcı ekip NetherRealm’in 2011’deki Mortal Kombat’ın üzerine önce Injustice: Gods Among Us’ı, şimdi de Mortal Kombat X’i çıkardığını görüyoruz. Hal böyle olunca olgunlaşmanın ve ustalaşmanın mümkün olmadığı bir oyun haline geliyor seri. Bu durumun Mortal Kombat X ile ne kadar değişeceğini tabii ki zaman gösterecek.
İncelemenin girişinde X için, “pek çok açıdan 9,5 izlenimi yaratıyor” demiştik. Bunu sakın oyunda bir gelişme olmadığı yönünde algılamayın.
Mortal Kombat X, selefine göre çok daha dolu bir oyun. Ancak bu doluluk genellikle “seçenek” olarak kendisine yer buluyor. Arenaya çıkıldığında ise, dövüş mekaniklerini baz alarak konuşursak, öyle ahım şahım bir ilerleme göze çarpmıyor. Kusurları daha minimale çekilmiş, daha dengeli ve daha akıcı bir oynanış yakalanmış ancak bunlar 9’dan 10’a yükselmek için yeterli özellikler değil. Uzaktan bakıldığında iki oyunu birbirinden ayırmak çok kolay olmayacaktır. İşte bu nedenle Mortal Kombat X bir “9,5” havası taşıyor, tıpkı Street Fighter IV’ün Ultra takısını alması gibi.