Mortal Kombat X incelemesi

03 Mayıs 2015 22:09

MORTAL KOMBAT FİLMİ İSTEYENLERE

Bu aile temasının altının çizilmesini senaryo modunda da fazlaca görüyoruz. Bir dövüş oyununu hikayesine göre değerlendirmek pek doğru olmasa da, Mortal Kombat X hiç de fena olmayan bir öykü barındırıyor içinde. Yaklaşık olarak 3-4 saat süren bu hikaye modunu uzun soluklu bir Mortal Kombat filmi olarak değerlendirmek hiç de yanlış olmayacaktır.

Her bölümü farklı bir karakter üzerinden ele alan hikaye, “doğru zamanda doğru tuşa basma” mekaniği ile öyküyü aktarırken kritik noktalarda ise standart dövüş perspektifine geçiş yapıyor.

Özellikle hikayeden dövüşe geçişlerin çok temiz ve akıcı olduğunu söyleyebiliriz. Zaten Mortal Kombat X’in en başarılı olduğu yer sunum kısmında kendisini gösteriyor. Karakterlerin dövüş öncesi hareketleri, birbirlerine söyledikleri, öldürücü vuruşların ekrana yansıma şekli hep incelikle işlenerek oyuna aktarılmış. NetherRealm’in Injustice’ten çok iyi dersler çıkardığı anlaşılıyor. Dövüş alanındaki çevre etkileşimleri de bu derslerden bir diğeri. Tıpkı Injustice’te olduğu gibi bu oyunda da etraftaki nesneleri rakibe fırlatabiliyor veya duvarlara basarak diğer tarafa sıçrayabiliyoruz. Injustice kadar ön planda olmamakla birlikte işe yarar özellikler olduğu yadsınamaz.

GÖZÜNÜZ DOYSUN!
Oyuna başlar başlamaz 5 gruptan (faction) birisini seçmeniz isteniyor ve tüm maceranız boyunca o gruba dolaylı yoldan hizmet ediyorsunuz. Yaptığınız her dövüşün sonunda hem kendiniz, hem de grubunuz için ayrı ayrı tecrübe puanı kazanıyorsunuz. Her haftanın sonunda en çok puanı elde eden grup birinci oluyor ve o grubun mensuplarına çeşitli ödüller veriliyor. “Bana ödül lazım değil, ihtiyacım olanı kendim alırım” diyorsanız bunun yolu da koinlerden geçiyor. Oyun içi para birimi olan koinleri, interaktif bir mağaza olan Krypt’te harcıyorsunuz.

Krypt’e girdiğiniz zaman oyun birincil kişi kamera açısına geçiyor ve tuzaklarla, gizli odalarla dolu büyük bir haritada sandık gibi şeyleri açarak kazanımlar elde ediyorsunuz. İşin sıkıntılı tarafı ise, altınlarınızı heba ederek açtığınız sandıklardan ne çıkacağını bilmemeniz. Yani oyun size kapalı olarak sunuyor her şeyi, çıkan şey şansınıza kalıyor. Bu sistemi fazla uzatmadan, en basit tabirle lanetliyoruz. Çünkü oyunun size istediklerinizi bu kadar zor bir şekilde sunmasının tek sebebi hepsini parayla satma gayreti.

Mortal Kombat X’te EA’in bile solda sıfır kalacağı kadar insafsız ve gözü aç bir oyun içi satış politikası var.

Senaryoda gördüğünüz karakterlerle oynamak mı istiyorsunuz? Para verin! Krypt’te yer alan tüm özelliklere sahip mi olmak istiyorsunuz? Para verin! Daha kolay bir şekilde fatality mi yapmak istiyorsunuz? Eh, para verin!

ÜÇ HAYIRLA UĞURLUYORUZ
Tüm bunları para vermeden yapabiliyor olsanız da, koin kazanmak çok zor olduğundan zulme dönüşüyor. Öyle ki, oyunun menüsündeki en büyük ikon “store” bölümüne ait, varın durumu siz düşünün. Pek çok açıdan oldukça iyi bir oyun olsa da, kullanıcısını hafife alan yapımlardan bir diğeri olduğu için Mortal Kombat X bizden uzak, isteyene yakın olsun.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6

Paylaş