Dikkat çekmeyi başaran iddialı motosiklet modellerinden Moto Guzzi Stelvio, Türkiye’de 749 bin TL fiyatla satışa sunuldu.
Moto Guzzi Stelvio hakkında yapılan resmi açıklamada şunlar aktarıldı: “Dünyadaki en seçkin motosiklet markalarından İtalyan Moto Guzzi, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen Motobike İstanbul 2024’te, zengin ve seçkin ürün gamını motosiklet severlerin beğenisine sundu. Moto Guzzi standının yıldızı, Türkiye’de ilk kez görücüye çıkan Stelvio olurken, markanın diğer modellerinden V100 Mandello, V7 Special Red Stripe Twin Tone, V85 TT Travel Grigia Grigna, V7 Stone Corsa, V85 TT GDO, V9 Bobber Special Edition ve V100 Mandello S modelleri de katılımcıların beğenisine sunuldu. Adını her motosikletçi için vazgeçilmez bir lokasyon olan, 48 efsanevi keskin virajla iki vadiyi birbirine bağlayan, Alpler’deki ünlü dağ geçidinden alan Moto Guzzi Stelvio, Türkiye’de 749.000 TL fiyatla satışa sunuldu.” Motosiklet hakkında ekstra olarak şu bilgiler de verildi:
Stelvio yüksekliği elektronik olarak ayarlanabilir ön cama ve daha da önemlisi, bu tip bir motor mimarisine sahip az sayıda modelden biri. Çok sayıda ilgi çekici çift silindirli motor mevcut olmasına rağmen, yalnızca bir tanesi 90 derece enlemesine yerleşimli V-ikiz motor konfigürasyonuna sahip. Bu da Moto Guzzi’nin ayırt edici özelliği olarak öne çıkıyor. Motor, tork sağlama şekli açısından son derece farklı ve benzersiz bir karaktere sahip. V tipindeki ikiz motor, Stelvio’nun sadece en önemli özelliği olmakla kalmayıp, aynı zamanda diğer tüm Moto Guzzi’lerde olduğu gibi, tasarımının da merkezi olma özelliğine sahip. Tasarımın tamamının başlangıcında, silindirlerin yakıt deposundan fırlamış gibi göründüğü ve sonrasında son derece çağdaş bir tarzın benimsendiği, yükseltilmiş ve şekillendirilmiş bir motor bulunuyor.
Ana kaporta bileşenlerinin, yakıt deposu ile sele arasında ortalanan geometrik diseksiyonu, hatlarının zarafetini daha da ortaya çıkarırken, bir yandan da kompleks ayrıntılara sıra dışı bir şekilde dikkat çekmeye devam ediyor. Malzemeler, renkler ve kaplamalar geleceğin tasarım trendleri benimsenerek seçilmiş ve aynı zamanda formları ve kompleks detaylarıyla motosikletin İtalyan tarzı özünü vurguluyor. Verilen dinamik hissiyat, ince kuyruk kısmıyla ve ön kısma hâkim olan daha büyük şekillerle öne çıkarılıyor. Bu sayede, seyahat ve yolculuk odaklı bir motosiklette gerekli olan koruma ve konfor ihtiyaçları tasarım bakımından karşılanmış oluyor.
Stelvio’nun kalbinde yer alan sıvı soğutmalı, üstten çift eksantrikli silindir başına 4 valfli 90 derece enine yerleşimli V tipi ikiz motor, 1042 cc hacme ve 96 X 72 mm’lik iç çap-strok değerlerine sahip. Euro 5+ emisyon standardına uygun olan motor, 8.700 dev/dk’da 115 HP gücü ve 6.750 dev/dk’da 105 Nm torku ile sportif sürüş deneyimini garanti ediyor. Maksimum torkun yüzde 82’sinin 3.500 dev/dk gibi erken bir devirde üretilmesi akıcılığı artırırken sportif sürüşlerin etkisini de yükseltiyor. Ayrıca modern tasarım, aynı zamanda düşük yakıt tüketimi (5,1 l/100 km) ve 6.000 km’de bir servis ihtiyacı gibi avantajlar sağlıyor.”