Alanının en önemli isimlerinden olan KTM, gündeme geldiği kadarıyla maddi açıdan oldukça kötü bir dönemden geçiyor.
Pierer Mobility grubu, zor durumdaki motosiklet üreticisi KTM’nin hem mali durumunu hem de operasyonlarını iyileştirmek adına yeniden yapılanmaya gideceğini belirtiyor. Bu adımla iflastan kurtulmaya çalışan KTM, yapılan açıklamaya göre şu anda büyük bir mali krizden geçiyor ve faaliyetlerine devam edebilmek için en az 100 milyon euro arıyor. Yüksek bir borç yükünün altında olduğu aktarılan şirket, en son motosikletlerine Android Automotive OS getirme planıyla gündeme gelmişti. Android Auto ve Android Automotive OS sistemleri otomobil dünyasında oldukça popüler ve sürücülere büyük kolaylıklar sağlıyor. Bu konuda bir adım atan premium motosiklet üreticisi KTM, sektörde bir ilke imza atarak yeni nesil motosiklet modellerinde Android Automotive OS sunacağını duyurdu. Bu konuda yaptığı açıklamada, “Dış dünya ile bağlantıda kalmak 32 GB depolama alanı ve 3 GB RAM’e sahip CCU3.0 bağlantı ünitesi sayesinde daha da kolay hale geliyor. Bu sistem Android Automotive OS işletim sistemini çalıştırıyor.” diyen şirket, yeni modellerin eSim, Bluetooth ve Wi-Fi ile IoT bağlantısına olanak tanıyacağını aktarıyor.
Telefon bağlantılı Android Auto aslında uzun zamandır motosikletlerde yer alıyor. Android Automotive OS ile süreci Android telefonlara ihtiyaç olmadan temele indirgeyecek olan şirket, Android Automotive OS deneyimini yeni modellerde hem dikey hem de yatay ekranlar üzerinden sunacak. KTM bundan önce ise güvenlik odaklı bir gelişmeyle gündeme gelmişti. Şirket yapılan açıklamaya göre yeni motosikletlerine otomatik acil durum freni ekleyecek. Üst seviye 2025 KTM modellerine eklenecek otomatik acil durum fren sistemi, birçok kazayı önleyecek. Bu sistem, yapılan paylaşıma göre sürücünün frene uyguladığı gücün kazayı engellemeye yeterli olmayacağı durumlarda devreye girecek. Bu altyapının arkasında esas olarak Bosch tarafından geliştirilen radar sistemi yer alıyor.
Şirket, “EBA” kısaltmasını kullandığı bu özellik hakkında şunları aktarıyor: “Yoldaki tehlikeli durumlar yalnızca hızlı bir müdahale değil, aynı zamanda birçok durumda acil frenleme gerektirir. Çarpışmaları önlemek ve potansiyel olarak ciddi sonuçlardan kaçınmak söz konusu olduğunda her saniye önemlidir. EBA, sistem bir çarpışma riski algıladığında ve sürücü yeterince sert fren yapmadığında tetiklenir. Bu durumda işlev, motosikletin hızını mümkün olduğunca çabuk düşürmek için tekerlek freni basıncını aktif olarak daha da artırır.”