Seri üretime taşınma sürecinde Nevera adını alan Rimac C_Two, performansı ve dünyada ilk niteliğinde teknolojisiyle dikkat çekiyor.
2009 yılında kurulduğu ilk dönemden itibaren elektrik pazarının süper otomobil sınıfında adından söz ettiren işler imza atan Rimac, başarısının üzerine koya koya ilerlemeye devam ediyor. Mate Rimac tarafından kurulan Hırvatistan merkezli şirketin 10 yıldan kısa sürede yakaladığı ivmeye bizler gibi kayıtsız kalamayanlar arasında Porsche de vardı. 2018 yılında bu ilgiyi somut bir adıma döken Porsche, Rimac’a çok ciddi bir bedel ödeyerek yatırım ortağı haline geldi. Kısa sürece önce bu yatırımın seviyesini artıran otomobil devinden aldığı güçle yola emin adımlarla devam eden Rimac, 2018 yılında konsept olarak tanıttığı Rimac C_Two üzerinden mühendislikte geldiği son noktayı bugün gösterime sunuyor. Seri üretim adı Rimac Nevera olarak değiştirilen otomobilin üzerindeki bu değişim rüzgarı mühendislik ve performans tarafında da ciddi oranda hissediliyor.
2018 yılında tanıtılan konsept otomobile oranla Nevera’da 360 derecelik değişimler karşımıza çıkıyor. Bu değişimler, araca getirilen yeni gövde panelleri üzerinden dışarıdan da kolaylıkla ayırt edilebilir düzeyde. Marka tarafı; difüzör, tamponlar, radyatör ızgarası ve marşpiyel gibi bölümlerde yapılan revizyonlarla birlikte aracın aerodinamik verimliliğinin yüzde 34 oranında artırıldığını paylaşıyor. Takdir edilesi bu iyileştirmenin paralelinde Nevera yere basma kuvvettinde de sürüş deneyimini doğrudan etkileyecek geliştirmeleri beraberinde getiriyor. Mühendislik bazında yapılan bir diğer iyileştirmeler altyapı elemanlarını soğutmada etkili. Frenler ve güç ünitesindeki bölümler, yeni çalışmaların sonunda yüksek hızlarda yüzde 30 oranında daha iyi soğutuluyor.
C-Two isminden sıyrılarak Nevera’ya geçtiğimizde artık otomobilin performans verilerini konuşmaya başlıyoruz. Modelin altyapısında her biri tekerleklerde olmak üzere toplamda dört adet elektrik motoruna yer veriliyor. Bu motorlar kombinasyonda 1.914 beygir güç ve 2.360 Nm tork gibi hayal gücünü zorlayan veriler üretebilecek niteliklerde. Yapılan aerodinamik geliştirmelerin bu motorlarla kombinasyonuyla birlikte Nevera’nın 0’dan 100’e hızlanmasını 1,97 saniye gibi göz bebeklerini büyüten bir sürede tamamlayabildiğini görüyoruz. Otomobilin 4,3 saniyelik 0-160 ve 9,3 saniyelik 0-300 değeri olması da partinin ilerleyen sürelerde de devam ettiğini gösteriyor. Teknik tabloya yansıyan maksimum sürat değeri ise 412 km/s.
Rimac cephesi otomobil mühendisliği kadar teknoloji üzerine çalışmalarıyla da ön plana çıkıyor. Nivera’da bunun örneğini görebileceğimiz pek çok nokta var. Bunlar arasında öne çıkansa dünyada ilk olarak lanse edilen yapay zeka destekli sürücü koçu. Otomobilde konumlandırılan 13 kamera ve 6 radar gibi donanımların NVIDIA Pegasus altyapı sistemiyle bir araya getirildiği bu akıllı yardımcı, kusursuz sürüş konusunda kullanıcılara anlık destek sağlıyor. Araç içerisine sesli ve görsel uyarılarla yansıtılan sürüş önerileriyle, kullanım çeşidine göre optimal performans yakalanabiliyor. Toplamda sadece 150 adet üretileceği açıklan Rimac Nevera için 2 milyon euro bütçe ayırmak gerekecek.