Ford Avrupa Tasarım Başkanı Murat Güler, Puma ile birlikte başlayan isim geri dönüşünün marka içerisinde bir politika olduğunu açıkladı.
Otomobil dünyası altyapı olarak yeni bir döneme girerken, bu dönüşümleri tasarım bazında da radikal değişimler izliyor. Son yıllarda özellikle neo-retro olarak nitelendirilen eskiye selam niteliğindeki çizgiler motosiklet pazarının da yükselişteki trendleri arasında. Markaların eskiye olan ilgisinin elektrik gücünün “beyaz sayfa açma” niteliğiyle birleşmesiyle birlikte, geçmiş dönemlere damga vurmuş klasiklerin canlandırılması da artış gösterdi. Renault’nun R5 ile ses getirdiği klasiklerin elektrikli dönüşü, Megane E-Tech Electric ve Ford Mustang Mach-E ile farklı bir yelpazede de devam ediyor. Artık sektörel bir harekete dönüşen bu adımlarla ilgili Ford’un daha ciddi adımlar atmaya hazırlandığını görüyoruz. Süreçle ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulunan Ford Avrupa Tasarım Başkanı Murat Güler, markasının önümüzdeki süreçte daha fazla ikonik model adını geri döndüreceğini açıkladı.
Ford’un Renault R5 veya Lamborghini Countach gibi doğrudan modelleri hayata döndürmek yerine isimleri kullanmak üzerine bir strateji geliştirdiğini ifade eden Güler, pazarın içerisinde bulunduğu değişimi de “çılgınca” olarak yorumladı. Güler açıklamalarında; “Sektöre girdiğim dönem olan 20 yıl öncesine göre endüstrinin en çılgın dönemini yaşadığını söyleyebilirim. Daha önce bu kadar sert bir geçişin olduğu bir dönem görmemiştim.
Önümüzdeki süreçte pazarlara çok sayıda ürün, teknoloji vb gelecek. Kullanıcıların adeta her türden ürün ve bilginin bombardımanına maruz kalacağı bir ortam söz konusu. Özellikle Çin’den oldukça rekabetçi modeller var. Güney Kore merkezli üreticiler, dikkat çekici tasarımları ve teknolojileriyle halihazırda yeterince rekabetçi. Burada Ford gibi üreticilerin yapması gereken şey, kendilerini nasıl konumlandıracağı olmalı.