Müşteri desteği için kullanılan bir sohbet botu alay konusu oldu

22 Ocak 2024 12:13

Müşteri desteği için kullanılan bir sohbet botu, küfürlü cevapları ve şirketini kötülemesiyle alay konusu oldu.

Müşteri desteği ya da müşteri hizmetleri sürecinde birçok firma uzun zamandır kısıtlı kapasitelere sahip çeşitli sohbet botlarından yardım alıyor. Son dönemde ise alana ChatGPT gibi büyük dil modelleri üzerine kurulan ve bu sayede eskiye nazaran çok daha yetenekli olan üretken yapay zeka temelli versiyonlar girmeye başladı. Bu sistemlerden yardım alan firmalardan birisi de yeni gündeme geldiği üzere Avrupa merkezli kargo şirketi DPD. Şirket bu konuda gündemde çünkü kullandığı sohbet botu bir müşteri tarafından kolaylıkla manipüle edildi. Bu sayede küfür etmeye ve DPD şirketini kötüleyen yorumlarda bulunmaya sistem hakkında firmadan yapılan açıklamada, “Müşteri hizmetlerinde yapay zeka sistemlerini birkaç yıldır başarıyla kullanıyoruz. Ancak kısa süre önce yapılan sistem güncellemesinden sonra bir hata meydana geldi. Bu nedenle sistem derhal devre dışı bırakıldı ve şu anda güncelleniyor.” denildi. Sohbet botları henüz insanların yerini tamamen alacak seviyede değiller ancak altyapılar her geçen ay daha iyi hale geliyor, bu açıdan müşteri hizmetleri alanında büyük bir çalışan kıyımı yolda görünüyor.

Müşteri desteği konusunda bundan önce Amazon gündeme gelmişti. Dünyanın en büyük alışveriş firma geçtiğimiz hafta bulunduğu kadarıyla üretken yapay zekâ sistemini mobil uygulamalarına getirmek adına çalışıyor ve burada spesifik olarak müşteri sorularına odaklanıyor. Yeni dönemde kişilerin ürünler hakkındaki yazılı sorularına geliştirilen yapay zekâ bakacak, sistem markaların resmi verileri ve tüketici yorumları üzerinden bir değerlendirme yaparak cevaplar verecek. Bu altyapı kişilere ciddi düzeyde zaman kazandırma potansiyeli özelinde çok güzel görünüyor, herkese ne zaman açılacağı ise henüz bilinmiyor. Süreçte bir LLM yani büyük dil modeli kullanacak olan firma, özelliği ilk aşamada sınırlı bir kapasiteyle kullanıma sunacak, daha sonra geniş çaplı kullanım ve erişim devreye alınacak.

Amazon adımları yanında bu da ilginizi çekebilir: Renault tarafından hazırlanan uçan araç çalışması

Paylaş