“Müzikseverlerin tercihiyiz”

18 Ağustos 2010 14:53

Sennheiser’ın profesyonel ses sistemleri alanındaki başarısını elde etmesini sağlayan teknolojileriyle ilgili başlayan sohbetimiz sırasında Ataer Argüder, Sennheiser’ın 60 yılı aşkın bir süredir sesin her alanında daima üst düzey çözümler üreten bir firma olduğunu ve bu sonucu yaratan gücün de, kendi teknolojisini geliştirmesi ve ar-ge için dışa bağımlı olmamasına dayandığını belirtti. Yıllar boyunca geliştirdikleri teknolojiler arasında özellikle kablosuz mikrofonların, broadcast (yayın) kalitesindeki ses iletimi ile ilgili çözümlerinin, elektronik rehber sistemlerinin, gürültü engelleme (noise cancelling) çözümlerinin ve tabii ki müzikseverler için ürettikleri sayısız kulaklık ve mikrofon modellerinin bulunmakta olduğunu söyleyen Ataer Argüder, Sennheiser’ı rakiplerinden ayıran farkları ise şöyle anlattı: “Sanırım bizi rakiplerimizden ayıran en büyük fark, ‘müziği seven’ bir ekibin ürünlerin tasarımından, satış pazarlamasına kadar tüm kademelerde yer almasında. Sennheiser bünyesinde çalışan binlerce kişi arasında o kadar çok müzisyen var ki… Ürünlerimizi tercih edenler de müziğe değer veren ve kaliteli ürünün bedelini ödemekten kaçınmayan müzikseverlerden oluştuğundan sanırım marka ile tüketicinin frekansı kolayca tutuyor. Ayrıca Sennheiser, ürünlerinin kalbini oluşturan teknolojileri dışarıdan satın almıyor ve kendisi geliştiriyor. Kalite konusunda da tüm fabrikalarında sektörün en yüksek standartlarını takip ettiğimizi belirtmek isterim.”

TÜRKİYE PAZARINA YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Sennheiser’ın Türkiye pazarına yönelik çalışmaları hakkında yönelttiğimiz sorumuzu yanıtlayan Ataer Argüder, MeTan olarak Sennheiser’ı 1992 yılından beri Türkiye’de temsil ettiklerini söyleyerek sözlerini şöyle sürdürdü: “İlk 15 yılımızda ağırlıklı olarak profesyonel ürün gamında ilerledik ve marka için sağlam bir temel oluşturduk. 2007 yılından itibaren ise son kullanıcılara yönelik operasyonlarımıza başladık. MeTan olarak, bu yıl itibariyle üzerimize aldığımız Sennheiser Communications tüketici elektroniği ürün gamı ile de Sennheiser’ın son kullanıcılara ait ürün gamının tamamını Türk müziksever ve oyunseverlere sunmaktayız. Bu yıl itibariyle ürün kutularının üzerindeki açıklamalarda Türkçe’nin de yer almasını başardık ve www.sennheiser.com.tr adresli Türkçe sitemizi açtık. Kulaklık modellerimize özel olarak yürüttüğümüz www.kulakligim.com projemiz de her yıl yenilenerek internetteki trendleri takip edecek ve gelişecek. Bundan sonraki hedefimiz, markamızı Türkiye’nin dört bir yanında ulaşılabilir kılmak ve  ülkemizin tercihlerine ve alım gücüne yönelik ürünlerin dağıtımını sağlamak olacak.” Bu sözleri takiben yeni ürün modellerinden de bahseden Ataer Argüder, Sennheiser’ın tüketici elektroniğindeki gözde pazarlarından biri olarak, yeni çıkan ürünlerin tamamını en kısa sürede ülkemizde satışa sunabildiklerini söyleyerek konuşmasını şu sözlerle sürdürdü: “Türkiye’de kulaklık pazarının 29.90 TL’de neredeyse bittiğini düşünürseniz, ürünlerimizin çoğunun (%20’lik ÖTV uygulaması ile birlikte) pazar ortalamasının üzerinde konumlanması gerektiğini görebilirsiniz. Biz de bu doğrultuda hareket ederek, en çok satan 25 civarı üründe stoklu çalışmaktayız. Tabii ki Sennheiser’ın ürettiği tüm modelleri, bir adet istense bile müşterilerimize özel olarak ithal etmekteyiz.” Yurt içi ve yurt dışında en popüler modelleri hakkında da bilgi veren Ataer Argüder, dünya genelinde ve markadan bağımsız olarak en popüler modellerini kulak içi modellerinin oluşturduğunu söyleyerek, bu modeller arasında CX 300-II, CX 200 ve MX 80 gibi modellerin satış listelerinde en üst sıralarda olduğunu söyledi.

“YENİ BİR DÖNEM BAŞLIYOR”
Sohbetimizin ikinci kısmında 2009 yılını değerlendiren ve 2010 yılındaki hedeflerinden bahseden Ataer Argüder, 2009 yılının perakende alanındaki enbaşarılı yılları olduğunu ve uluslararası teknoloji marketlerinin büyümelerine paralel olarak Sennheiser’ın da pazarda büyüdüğünü belirterek, 2010 yılı kapsamındaki hedeflerinden de şöyle bahsetti: “2010 yılı ile birlikte Sennheiser’ın Türk kullanıcısına ulaşmasında yeni bir dönem başlıyor. Özellikle bire bir iletişime odaklanacağımız bu ikinci dönemimizde müzikseverler ile daha yakın olacağız. Ayrıca bu yıl kablosuz kulaklıklarımızın yılı olacak. Hem kayıpsız ses iletimi sunan digital RF modellerimizi, hem de cep telefonunuzdan veya Bluetooth (A2DP) teknolojisi kullanan herhangi bir cihazınızdan yüksek kalitede müzik dinleyebileceğiniz kablosuz kulaklık ve headset’lerimizi pazara sunduk. Yaz sonuna doğru iPhone’la uyumlu birçok modelimiz daha piyasada olacak ve iPhone, Blackberry ve HT C markalı akıllı telefonu olan müzikseverlerin mutlaka edinmesi gereken kumandalı kulaklıklarımız raflardaki yerini alacak. Ayrıca dünya genelinde temmuz ayı itibariyle tanıtımına başlanacak olan Adidas Sennheiser ortak ürünü, su ve ter geçirmez spor kulaklıklarımız da bu yılın önemli modelleri arasında.” Sözlerini Sennheiser’ın dünya genelinde ve Türkiye’deki satış rakamlarını vererek noktalayan Ataer Argüder, şunları söyledi: “Sennheiser, kulaklık pazarının en büyük bölgeleri olan 11 Avrupa ülkesinde ve Çin’de pazar lideri. Türkiye’de ise 50’nin üzerinde markanın yarıştığı kulaklık pazarında üç yıl gibi kısa bir sürede üçüncülüğe kadar yükseldik.”

Paylaş