Ne ekersen, onu biçersin; Ford Ranger Raptor incelemesi
BAŞKA BOYUTA GEÇİŞİN ANAHTARLARI
Raptor’ı Raptor yapan ve sürüş deneyimini bir üst noktaya taşıyan temel özelliklerin altyapı elemanları olduğunu çok net bir şekilde söylemek gerekiyor. Bu noktada Fox ile gerçekleştirilen ortak çalışmalardan doğan süspansiyon sisteminin çalışması kusursuza yakın. Yoğun engebeli arazilerde bile işleyişiyle sizi şaşırtacağını garanti ettiğimiz altyapı sayesinde, asfalt sürüşlerini aratmayacak niteliklerde bir konfor yakaladığınızı görmek yüzünüzdeki tebessümün kesin nedenlerinden biri olabilir.
Modelin zorlu koşullarda bile konfordan feragat etmesinin yanı sıra, düşük hızlardaki ağır arazi deneyimine cevap verebilmesi adına yükseklik ve açı değerleri de kendine özgü bir seviyede. Raptor için teknik tablonun bu bölümüne baktığımızda aracın; 283 milimetre yerden yükseklik, 32,5 derece yaklaşma ve 24 derece uzaklaşma açılarına sahip olduğunu görüyoruz. Bu değerler standart Ranger tarafında ise 237 milimetre yerden yükseklik, 29,4 derecelik yaklaşma ve 21 derece uzaklaşma açısı olarak karşımıza çıkıyor. Düşük hızlı arazi deneyiminde devreye alınan “4H” çekiş modu da, kilitle birlikte güç aktarımını en iyi şekilde kayıpsız olarak transfer ederek engelleri aşmamızda önemli rol oynadı.