Nefes kesen rakamlar ile uygulama pazarının 2018 karnesi

21 Aralık 2018 22:00

Akıllı telefonların merkezini oluşturan uygulamalar, artık hayatımızın bir parçası. Peki uygulama dünyası 2018 yılını nasıl geçirdi? Google Play Store ve Apple App Store için açıklanan rakamlar yine nefes kesiyor.

Şu an tam anlamıyla iki tane ekosistem ve iki tane büyük uygulama marketi yer alıyor. Bunlar Android’in merkezini oluşturan Google Play Store ve iOS’un merkezini oluşturan Apple App Store. İşte bunların 2018 karnesini çıkaran App Annie, yine nefes kesen veriler paylaşıyor. Buna göre iki marketin 2018 yılı toplam uygulama indirme rakamı tam 113 milyar seviyesini görmüş durumda. Bunun 2017’ye oranla yüzde 10’luk bir artış anlamına geldiği belirtiliyor. İndirme ile bağlantılı olarak iki market de gelirlerini artırmış görünüyor. 2017’ye göre yüzde 20’lik bir artış gören Google Play Store ve Apple App Store içerisinde bu yıl uygulamalara tam 76 milyar dolar harcanmış. App Annie, bunlara ek olarak uygulama kullanma süreleri hakkında da bilgiler veriyor. 2018’de ortalama bir kişinin günde üç saatini uygulamalar içerisinde geçirdiği belirtiliyor. Bunun da 2016’ya oranla yüzde 20’lik bir artışı gösterdiği söyleniyor.

Google Play Store ve Apple App Store uygulama konusunda sonsuz seçenek sunuyor

İki market içerisinde de en çok paranın mobil oyunlara gittiğini belirten App Annie, popüler uygulamaları da karşımıza getiriyor. 2018’de iki marketin toplamına göre en çok indirilen uygulama Facebook Messenger olurken, en çok indirilen oyun ise Helix Jump olarak karşımıza çıkıyor.

İlginizi Çekebilir

Hesaplardan para çeken zararlı Android yazılımı

Paylaş