Beraberinde yedinci jenerasyonu da getiren yeni Hyundai Elantra, tasarımının yanında kaputunun altındaki hibrit motorla fark yaratacak.
İlk kez 1990 yılında üretilmeye başlanan ve bugüne kadar dünya genelinde 13,8 milyon adetlik bir satış başarısı gösteren Elantra, yedinci jenerasyonuyla otomobil severlerin karşısına çıktı. Hollywood The Lot Studios’da tanıtımı yapılan model, tamamen farklı bir dizayna ve teknolojik özelliklerle karşımıza çıkıyor. Geliştirilen bu yeni sportif tasarım kimliği, hibrit teknolojisi ve segmentinde ilk kez sunulan kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay bağlantısıyla desteklenen Elantra aynı zamanda dijital anahtar gibi Hyundai’nin en son yeniliklerini de kullanıcılarına sunuyor. Yeni Hyundai Elantra ile birlikte daha farklı bir tasarım kimliği uygulayan marka tasarımcıları, modelde daha uzun, daha geniş ve daha alçak bir yapı ortaya çıkartmayı tercih ediyor. Bir önceki nesilden 5,5 cm daha uzun olan otomobil, iç mekanda da daha geniş bir oturma alanı sunuyor.
Yeni Hyundai Elantra cephesinden öne çıkan yenilikler
Üç çizginin tek noktada bir araya gelmesiyle oluşturulan parametrik dizayn felsefesi özellikle ön bölümde güçlü bir şekilde karşımıza çıkıyor. Geniş kademeli yeni tip ızgara ve entegra farlar, otomobilin olduğundan daha geniş görünmesini sağlıyor. Ayrıca tamponda yer alan rüzgar kanalları sayesinde sürtünme katsayısı da önemli ölçüde azaltılmış durumda. Yandan bakıldığında Z şeklinde bir forma kavuşan arka tasarım dinamikleri ise, bagaj kısmında daha fazla yükleme alanı sunmaya yardımcı oluyor. Aynı zamanda coupe havası sunan bu yeni tasarım, parlak siyah tampon difüzörüyle de şık görünüşünü destekliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni Elantra’nın dış tasarımıyla beraber iç mekanı da son derece modern. Premium bir hava sunan yeni nesil kokpitte koltuk yüksekliği düşürülerek daha alçak bir oturma pozisyonu elde edilmiş. Ayrıca, düşük ağırlık merkezi sayesinde de sürüş dengesi artırılmış. Yatay bir şekilde konumlandırılan kokpitte iki adet 10,25 inç’lik LED ekran kullanılıyor. Yeni neslin en büyük kilometre taşı ise ilk kez hibrit motor teknolojisini de beraberinde getirecek olması. Bu versiyonda benzinli motora ek olarak 32 kw’lik bir elektrikli motora da yer veriliyor. Her iki motorun birleşmesiyle toplam 139 beygire ulaşan Elantra, daha dinamik ve daha ekonomik bir sürüş vaad etmiş oluyor. Modelin şanzıman ayağında ise 6 ileri çift kavramalı üniteden faydalanılmış. Elantra, yılın son çeyreğinde Güney Kore’deki Ulsan ve Amerika’daki Alabama Hyundai tesislerinde üretilmeye başlanacak.