ODD tarafından paylaşılan verilerde 2010’dan 2020’ye uzanan kapsamlı otomobil satış adetleri, kullanıcı alışkanlıklarını net şekilde ortaya koyuyor.
Otomotiv Distribütörleri Derneği tarafından her ay ve yıl olarak düzenli şekilde yayınlanan satış raporları, 2020’yi geride bırakmamızla birlikte kapsamlı bir yılı içerisine alarak yine karşımızda. Pandemi ile oldukça hareketli bir yılı geride bırakan pazarın her şeye rağmen bir önceki yıla göre yüzde 61 oranında büyümesi dikkatlerden kaçmıyor. En çok tercih edilen gövde tipinin yine sedan olması, vergilerden ötürü 1600cc altında motorların yüzde 94 gibi paya sahip olması da şüphesiz genel tabloda öne çıkanlar arasında. Rapor, 2010-2020 gibi 10 yıllık dönem alışkanlarını görmemize de olanak tanıyor. Toplamda 772.788 adetle kapanan 2020 yılının aynı zamanda son 2 yılın da zirvesi olduğunu görüyoruz. Bu rakamlar en son 2017’de daha üstlerde karşımıza çıkmıştı.
ODD verilerinde son 10 yılın en fazla satış gerçekleştirilen dönemi 983.720 adetle 2016 yılı olarak kayıtlara geçiyor. 2015-2016-2017 döneminin tamamında 950 bin adedinin geçilmiş olması da otomobil pazarının en istikrarlı periyodu olarak değerlendirilebilir. 10 yıllık süreçte tek seferde en çok satışın yapıldığı ay ise 2015 Aralık olarak kayıtlara geçiyor. O dönemde tüketicilerin tam 156.173 adet araç satın aldığını görüyoruz. Bu süreçte en çok araç satın aldığımız ay ise açık ara farkla “Aralık” olarak karşımıza çıkıyor. 10 yıllık satış adetlerinin aylara göre ortalamasıysa şu şekilde gerçekleşiyor;
Ocak – 31.483 adet
Şubat – 44.149 adet
Mart – 67.703 adet
Nisan – 67.704 adet
Mayıs – 71.711 adet
Haziran – 70.288 adet
Temmuz – 61.352 adet
Ağustos – 59.082 adet
Eylül – 59.606 adet
Ekim – 63.700 adet
Kasım – 79.340 adet
Aralık – 127.092 adet
10 yıllık ortalama satış – 803.210 adet