Netflix liderliğindeki çevrim içi yayın pazarına girmeye hazırlanan Disney, Disney+ için cezbedici bir teklif oluşturuyor.
Çevrim içi yayın servisleri arasındaki çetin rekabette Netflix aktif aboneleriyle liderliği zorlasa da henüz Disney+ ve Apple TV+ gibi iddialı rakipler servislerini yayınlamış değil. Böylesine domine edilmiş bir pazara girerken ise agresif bir tutum sergilemek neredeyse kaçınılmaz. Bir benzerini oyun sektöründe yaptığı özel anlaşmalarla Epic Games cephesinde görmüştük. Yakın zamanda ise Mixer için Microsoft milyon dolarlar harcayıp Ninja’yı kendi platformuna özel yayıncı yapmıştı. Disney’in ise Netflix abonelerinin aklını çelmek için yaptığı ilk adım lisanslı içeriklerini lisanslamaktan vazgeçmesi oldu. İkinci adım daha uygun fiyatlı abonelik seçenekleriydi. Şimdi üçüncü adım rakiplerinden çok daha uygun fiyata sunduğu paket teklifle geliyor.
Firma duyurduğu yeni pakette ayda 12,99 dolar karşılığında üç yayın servisini bir arada sunuyor. Disney+, ESPN+ ve Hulu‘ya erişim sağlanıyor. ESPN+’ın, spor yayın servisi olduğunu belirtelim. Bu sayede geniş bir dizi film kataloğunun yanı sıra spor yayınlarını da servise dahil ederek; daha geniş çaplı bir izleyici kitlesini kendine çekiyor. ESPN+, Fox anlaşması sayesinde zaten Disney’in çatısı altında, Hulu’da da işleri kontrol edecek yükseklikteki hisse Disney’e ait. Bu yüzden bu paketi oluşturmak pek sıkıntı olmamış.
Bildiğiniz gibi Disney+’ın tek başına fiyatı 6,99 dolar olarak açıklandı. Hulu aylık minimum 5,99 dolara reklamlı halde elde edilebiliyor. ESPN+ da aylık 4,99 dolara satın alınıyor. Bu üçünü birleştiren paket karlı bir anlaşma oluyor. Benzer hizmet sunan rakiplere kıyasla da daha ucuz. Bir diğer iddialı rakip HBO Max‘in kulislerde konuşulan fiyatının 16-17 dolar olduğunu belirtelim. Ancak daha netleşmiş değil. Netflix’in Amerika’daki fiyatı ise temel pakette 8,99 dolar. Dört kişilik Ultra HD paket ise 15,99 dolar.
12 Kasım’da yayın hayatına başlayacak olan Disney+’la beraber aynı zamanda devreye girecek olan paket içeriğine kıyasla fiyatı ele alınında bu alandaki en akıllıca tekliflerden birini oluşturuyor. Her bir servise ayrı ayrı abone olmak istemeyen veya bundan bıkan kullanıcılar için de kaçış yolu gibi görünebilir. Tabii bunun başarısını ancak 12 Kasım’dan sonraki birkaç ay içinde görebileceğiz.
Mindhunter 2. sezon fragmanı