Çevrim içi yayın servisleri arasındaki savaşta Netflix, taze rakipleri Disney+ ve Apple TV+ ile ilgili yeni bir açıklamaya imza attı.
Hayli verimli bir çeyrek geçiren Netflix yayınladığı yeni raporda son çeyrekte abonelik sistemine 10 milyon yeni abone eklediğini müjdeledi. Çevrim içi yayın servisi düzenli olarak eklediği yeni içeriklerle adından söz ettirmeyi başarırken, yeni fiyat politikalarıyla da kullanıcıları ikna etmekte hayli başarılı gibi görünüyor. Sisteme dahil olan abonelerin 1,74 milyonunun Amerika içinden olduğu kaydedilirken; 7,68 milyon abonenin dünyanın dört bir yanından geldiği belirtiliyor. Halihazırda en popüler çevrim içi yayın servisi olan Netflix’in 149 milyon abonesi bulunuyor. Yayınlanan raporda ise Apple ve Disney tarafından duyurulan yeni servislerden de açık bir şekilde bahsediliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
“Rekabet için heyecanlıyız”
Raporda Disney ve Apple tarafından abonelik tabanlı yeni çevrim içi yayın servislerinin tanıtıldığı belirtilirken her iki marka için de “birinci sınıf tüketici markaları” notu düşülmüş. Netflix rekabet için çok heyecanlı olduğunu belirtirken öte yandan pek de endişeli olmadığını net bir şekilde dile getiriyor. İçeriklere duyulan ihtiyacın ve bunu karşılamak üzere üretilecek olan içeriğin farklılığından dolayı popüler çevrim içi yayın servisi Disney ve Apple’ın pazara dahil olmasının kendi büyümesini çok da etkilemeyeceğine inanıyor. Hatta bunun yerine her bir yayın servisinin kendi içinde büyümeye devam edeceğini kaydediyor.
Netflix’in Disney+ ve Apple TV+ duyurularından sonra kendine bu denli güvenerek konuşması ise şaşırtıcı değil. Disney’in duyurusunda fiyat ve çıkış tarihi dışında yeni bir şey öğrenmediğimiz gibi, platform ilk çıkışında halihazırdaki kütüphanesinin dışında yeni içeriklerinde dünyaları sunmuyor. En azından hala zamana ihtiyacı olduğu ortada. Apple TV+’ın kendi özel içerikleri ise açıkçası hayli zayıf kalmış durumda. İlerleyen dönemlerde ise şüphesiz diğer iki rakip içeriklerini geliştirip yeni aboneler çekecektir. Ancak durum Netflix’in de ima ettiği gibi bir süre kullanıcıların bir, iki servise aynı anda abone olmasıyla ilerleyecek gibi görünüyor.
İlginizi çekebilir
Netflix’in Nisan 2019 içerikleri