Netflix, kısa süre önce 2022’nin ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Uzun süre sonra ilk defa abone kaybeden firma, bunun için farklı planlar yapıyor.
Netflix, burada aktardığımız üzere 2022’nin ilk üç ayında 2021’in son üç ayına oranla 200 bin abone kaybetti. Yapılan resmi açıklamaya göre şirketin abone kaybı ikinci çeyrekte tam 2 milyon seviyesine ulaşacak. Bu düşüşün arkasında sayıları artan güçlü rakipler, engellenmeye çalışılan hesap paylaşma ve özellikle fiyat artışları yer alıyor. Peki bu nasıl önlenecek? Firma yeniden abone kazanmak adına ne yapacak? CEO Reed Hastings, çeyrek açıklamaları kapsamında “reklam destekli” daha ucuz abonelik paketlerini resmi olarak düşündüklerini aktardı. Bunu uzun zamandır yapan rakipler bulunuyor. Örneğin geçtiğimiz aylarda Disney+ için reklam destekli yeni bir abonelik paketinin geleceği duyuruldu. HBO Max için reklamsız olarak aylık 15 dolar, reklamlı olaraksa aylık 10 dolar verilmesi gerekiyor. Hulu tarafında durum reklamlar ile aylık 7 dolar, reklamlar olmadan ise aylık 13 dolar seviyesinde yer alıyor. Netflix’in reklam destekli paketi ne zaman sunacağı ve bu paketin ne kadar olacağı ise şimdilik bilinmiyor.
Netflix’in abonelik kaybı arkasında resmi açıklamaya göre 100 milyondan fazla hesabın ortak kullanılması da yer alıyor. Peki bu konuda ne yapılacak? Firma ortak kullanımı engelleme ya da daha doğrusu ortak kullanımlardan para kazanmak adına burada detaylandırdığımız önlemleri hayat geçirmeyi planlıyor.
Netflix Türkiye daha önce Temel paket için 26,99 TL, Standart paket için 40,99 TL, Özel paket içinse 54,99 TL alıyordu. Son durumda artık Temel paket 37,99 TL, Standart paket 57,99 TL, Özel paket ise tam 77,99 TL oldu.
Süreç için bir açıklama yapan Netflix Türkiye, atılan adım için kısaca şunları aktarmıştı: “Hem içerik sayımız her gün artıyor hem de en yüksek kalitede işler üretmeye devam ediyoruz. Fiyat politikamızı da buna göre ayarlıyoruz ve tüm ülkelerde farklı dönemlerde fiyat artışı yapıyoruz.”