Netflix, geçtiğimiz haftalarda 2022’nin ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Uzun süre sonra ilk defa abone kaybeden firma, gelecek için çözüm arıyor.
Netflix, burada aktardığımız üzere 2022’nin ilk üç ayında 2021’in son üç ayına oranla 200 bin abone kaybetti. Yapılan resmî açıklamaya göre şirketin abone kaybı ikinci çeyrekte tam 2 milyon seviyesine ulaşacak. Bu düşüşün arkasında sayıları artan güçlü rakipler, engellenmeye çalışılan hesap paylaşma ve özellikle fiyat artışları yer alıyor. Peki bu nasıl önlenecek? Bunun için CEO Reed Hastings, çeyrek açıklamaları kapsamında “reklam destekli” daha ucuz abonelik paketini düşündüklerini aktarmıştı. Bunun için daha önce bir tarih vermeyen firma, gelen iddialara göre paketin çıkışı için yıl sonunu hedefliyor. Bu sistemi uzun zamandır sunan rakipler bulunuyor.
Örneğin geçtiğimiz aylarda Disney+ için reklam destekli yeni bir abonelik paketinin geleceği duyuruldu. HBO Max için reklamsız olarak aylık 15 dolar, reklamlı olaraksa aylık 10 dolar verilmesi gerekiyor. Hulu tarafında durum reklamlar ile aylık 7 dolar, reklamlar olmadan ise aylık 13 dolar seviyesinde yer alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Netflix, 2022’nin sonunda ayrıca bir hesabın farklı evler arasında paylaşılması sisteminde de yeni dönemde başlayabilir. Şirket burada detaylandırdığımız yeni dönemde ortak hesap kullanımını ciddi oranda azaltmak istiyor. Netflix’in abonelik kaybı arkasında resmî açıklamaya göre 100 milyondan fazla hesabın ortak kullanılması da yer alıyor.
Netflix Türkiye hamlesi yanında bu da ilginizi çekebilir: Netflix’in son dönemdeki en popüler filmi