reklamı kapat

POPÜLER

Netflix LOG Tasarım

Netflix: “Hiçbir zaman başarılı bir içeriği iptal etmedik”

Netflix şirketinin yeni eş CEO’ları Greg Peters ve Ted Sarandos Bloomberg’e verdikleri bir röportajda önemli açıklamalarda bulundu.

Ted Sarandos, popüler içeriklerin iptal edilmesi ya da erkenden bitirilmesi ile alakalı olarak sorulan bir soruya üstü kapalı olarak şu cevabı verdi: “Hiçbir zaman başarılı bir içeriği iptal etmedik. Sona erdirilen içeriklerin çoğu çok büyük bir bütçeyle çok küçük bir izleyici kitlesine hitap ediyorlardı. İşin püf noktası, küçük bir bütçeyle küçük bir izleyici kitlesine ve büyük bir bütçeyle büyük bir izleyici kitlesine hitap edebilmenizdir. Eğer bunu tam olarak iyi yaparsanız, sonsuza kadar sürdürebilirsiniz.” Netflix’in “başarı” kavramı ile izleyicilerin “başarı” kavramı arasında elbette önemli farklar bulunuyor. Netflix’in elinde başarıyı değerlendirirken kullanabileceği ve yıllardır efektif olarak kullandığı çok sayıda bizim görmediğimiz istatistiksel veri yer alıyor. Firma her içeriği ile platforma daha fazla kişi getirmek ve mevcut aboneleri elinde tutmak istiyor. Şirket bu bağlamda izleyicilerin başarısız bulduğu ancak kendisine olumlu geri dönüş sağlayan içerikleri tutmaya devam ediyor. Diğer içerikler ise bir kenara itiliyor, kaliteli olsa dahi zarar getiriyorsa devam ettirilmiyor.

Geçtiğimiz hafta Ted Sarandos ve Greg Peters, Netflix’in Eş CEO’ları, Reed Hastings ise Yönetim Kurulu Başkanı Oldu. Bu konuda Netflix’ten resmî açıklama şöyle olmuştu: İlk 25 yılımızla gurur duyuyorum. Önümüzdeki çeyrek yüzyıl ise beni oldukça heyecanlandırıyor. Tüm dünyaya daha fazla eğlence sunmak ve üyelerimizin güzel vakit geçirmesini sağlamak için yapabileceğimiz daha çok şey var. Yönetim kurulumuz yıllardır halef planlamasını konuşup tartışmaktaydı (kurucuların bile kendilerini geliştirmesi gerekir!). Bu sürecin bir parçası olarak, Ted’i Temmuz 2020’de benimle birlikte eş CEO’luk görevine, Greg’i ise Operasyon Direktörlüğüne terfi ettirdik. Netflix’in yönetimini son 2,5 yılda giderek artan bir oranda onlara devretmeye başlamıştım zaten.

Covid döneminde yaşanan krizleri ve yayın endüstrisindeki zorlukların şirketteki yansımalarını çok iyi yönettiler ve ikisi de inanılmaz iyi iş çıkardılar. Gelir ve kazanç büyümemizi hızlandırmak için yeni yollar geliştirerek Netflix’in gelişimini sürdürmesini sağladılar. Bu nedenle yönetim kurulu ve ben, görevimi tamamlamak için doğru zamanın geldiğine inanıyoruz. Artık Greg Peters, Operasyon Direktörlüğünü bırakarak Ted’le birlikte eş CEO olacak. Bundan sonra, ben Yönetim Kurulu Başkanı olarak devam edeceğim. Kurucuların, (Jeff Bezos, Bill Gates gibi) CEO’luğu başkalarına devrettikten sonra genellikle geçtiği görev bu oluyor. Ted, Greg ve ben 15 yıldır çeşitli görevlerde, birlikte yakın şekilde çalıştık. Tüm uzun ve verimli ilişkilerde olduğu gibi, birbirimizin en iyi yönlerini ortaya çıkarmayı öğrendik. Bu pozisyonda onlarla birlikte, daha nice yıllar birlikte çalışacağımızı umuyorum.

Ted ve Greg, ortak başarılar ve başarısızlıklardan sonra birbirlerine karşı büyük bir güven ve saygı duygusu geliştirdiler. Ayrıca her zaman Netflix’in çıkarlarını ön planda tutacaklarına dair güvenimiz tamdır. Onların eş CEO olarak bu özellikleri (birbirini tamamlayan becerileri, eğlence dünyasına ve teknolojiye hâkimiyetleri ve Netflix’teki başarılı geçmişleriyle birleşince), uzun vadede daha hızlı büyüme ve daha büyük başarılar elde etmek için benzersiz bir fırsat oluşturuyor.

Geriye dönüp baktığımda, Ted’in orijinal yapımlara geçilmesi yönündeki öngörüsü ve becerisi sayesinde şirket olarak yönümüzün değiştiğini görüyorum. Ted daha sonra da film, animasyon ve reality programlarında hızlıca uluslararası orijinal içeriklere geçilmesini sağladı. Bunlar, içerik koleksiyonumuzu genişleten ve her türlü olasılığı göze alarak atılan cesur adımlardı. Greg ise ortaklıklarımızı yönetti, reklam kampanyalarımızı oluşturdu ve yürüttü, kişiselleştirmeye daha fazla odaklanmamızı sağladı, insan kaynakları organizasyonumuzu yeniden yapılandırdı ve kültürümüzü güçlendirmemize yardımcı oldu. Ayrıca Japonya’da uzun yıllar geçirdi ve bu ülkeden sorumlu genel müdür olarak Japon orijinal içeriklerine yönelik girişimlerimize start verdi. Greg şu anda da oyun yatırımlarımızla ilgileniyor.

Ben de Greg ve Ted’e yardım edeceğim ve her iyi başkanın yapacağı gibi, yönetim kurulu ile eş CEO’larımız arasında bir köprü olacağım. Ayrıca hayır işlerine daha çok zaman ayıracağım ve Netflix hisselerinin iyi gitmesine odaklanacağım. Artık aynı zamanda Bela Bajaria’yı İçerik Direktörlüğü, Scott Stuber’ı ise Netflix Film Başkanlığı görevine getirdik. Onların liderliğinde dizi ve filmlerde, muazzam adımlar atıldığını görmek inanılmazdı.

Şirket olarak 2023’e yepyeni bir ivmeyle ve büyümemizi hızlandıracak net bir yol haritasıyla başlıyoruz. Ted ve Greg’in liderlik yapacak olması beni heyecanlandırıyor ve önümüzdeki 25 yılın, ilkinden daha da iyi olacağı konusunda onlara ve yeteneklerine güveniyorum. Netflix’in yeni döneminde liderlerimize başarılar diliyorum. -Reed Hastings

Netflix odaklı açıklamalar yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası

İLGİLİ HABERLER