Netflix, son dönemde iyi gelişmeler ile gündeme gelmiyor. Firma bu sefer çalışanlarına yönelik bir söylem ile gündemde.
2022’nin ilk üç ayında 2021’in son üç ayına oranla 200 bin abone kaybeden ve yapılan resmî açıklamaya göre abone kaybı ikinci çeyrekte tam 2 milyon seviyesine ulaşacak olan Netflix, kısa süre önce 2017 yılından bu yana ilk defa “kurum kültürü yönergeleri” üzerinde bir güncellemeye gittik. Bu bağlamda firma çalışanlarına, üstü biraz kapalı olarak “üzerinde çalıştığınız içeriklerden hoşlanmıyorsanız işi bırakabilirsiniz” dedi. Bunu “Çalışma özelinde Netflix sizin için en iyi yer olmayabilir” diyerek aktaran firma, çalışanlarının içerikler konusundaki bazı hoşnutsuzluklarına net bir cevap vermiş oldu. Son yıllarda tartışmalı içeriklere imza atan, “içerik kalitesi” konusunda ciddi eleştiriler alan ve abone kaybı yaşamasında son yıllarda çıkan kötü yorumlara sahip içeriklerin büyük etkisi bulunan firma, içerikler konusunda sansüre gitmek istemediklerini ve “doğru olana” izleyicilerin karar vermesi gerektiğine inandıklarını belirtiyor. Bu son kısımda firma haklı görünüyor ancak aktarılan üstteki söylem çalışanlar arasında bir hoşnutsuzluk yaratabilir deniyor.
Netflix, son aylarda yaşana düşüşü önlemek adına önemli planlar yapıyor. Örneğin firma yıl sonuna doğru gelecek bir “reklam destekli” daha ucuz abonelik paketi düşünüyor. Kısa süre önce ortaya çıktığı kadarıyla Netflix, “canlı yayın” tarafına da ciddi şekilde adım atmak istiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Firmanın ilk aşamada özellikle komedi şovları olmak üzere birçok farklı içeriği canlı olarak yayınlamak istediği aktarılıyor. Canlı yayınlar ile daha fazla kişiye ulaşma şansı olduğu ve bunda başarı olacağı düşünülen şirket, rekabetin arttığı alanda ilerisi için önemli adımlar atmak zorunda ve bu konuda kesinlikle boş durmuyor.
Netflix, 2022’nin sonunda bir hesabın farklı evler arasında paylaşılması sisteminde de yeni bir döneme başlayacak. Şirket burada detaylandırdığımız yeni dönemde ortak hesap kullanımını azaltmak istiyor. Netflix’in abonelik kaybı arkasında resmî açıklamaya göre 100 milyondan fazla hesabın ortak kullanılması yer alıyor.
Netflix Türkiye hamlesi yanında bu da ilginizi çekebilir: Netflix’in son dönemdeki en popüler filmi