Netflix için abone sayısından daha önemli olan detay

11 Kasım 2019 17:00

Netflix için işler yavaş yavaş kızışmaya başlıyor. 12 Kasım’da Disney+’ın yayınlanmasıyla pazarda rekabet artarken, firma kendisi için asıl önemli olan detayı açıklıyor.

Popüler çevrim içi yayın servisi Netflix, pazarda şüphesiz en öne çıkan isimlerden biri. Amazon Prime aboneliği sayesinde Prime Video abone sayısıyla iddialı olsa da söz konusu içerik bolluğu olduğunda Netflix’in sadece Amazon’u değil benzer pek çok rakibi geride bıraktığı biliniyor. İçeriklerin sevilmesi de elbette platformun abone sayısında düzenli bir artış yaratıyor. Ancak rekabete yeni katılacak ve hem içerik hem de fiyatlandırma konusunda hayli iddialı bir isim olan Disney+ işleri popüler servis için değiştirebilir. Öte yandan güncel verilerle 190’dan fazla ülkede 158 milyonun üzerinde ücretli aboneye sahip olan firma için önemli olan asıl detay, abonelik değil.

Netflix, rekabetten çekinmiyor

12 Kasım’dan itibaren sınırlı ülkede olsa da yayın hayatına başlayacak olan Disney+ öncesi elbette Netflix CEO’su Reed Hastings bir kez daha sık sık rekabet sorularıyla karşı karşıya kalıyor. Platformun pazardaki konumu ve rekabetin nasıl işleyeceği üzerine açıklamalarda bulunan Hasting, kullanıcıların tek bir platforma abone olacağını düşünmenin pek de gerçekçi olmadığına vurgu yapıyor. Ayrıca Hasting bu noktada çok dikkat çekici bir detayın altını çiziyor. Netflix CEO’su önemli olanın abone sayısı olmadığını gerçek ölçümün zamanla yapılabileceğini kaydediyor. Yani mevcut abonelerinizin platformda ne kadar vakit geçirdiği asıl detay oluyor. Bu esasen özellikle Amazon için en iyi örneklerden biri. Çünkü Prime servisinin üyelerine Amazon Prime Video erişimi sunan Amazon, abonelik konusunda kesinlikle sıkıntı çekmiyor. Ama abonelerin platformda ne kadar vakit geçirdiği tartışılır. Hasting açıklamalarını destekleyecek şekilde “İzleyiciler akşamlarını geçirmek için hangisini seçecek?” diyor. Hasting’in bu açıklamaları firmanın orijinal içeriklere yaptığı yüksek bütçeli yatırımların sebebini de özetliyor esasen. Ancak firmanın bazı mali sıkıntıları olduğu da biliniyor. Öte yandan Netflix’in reklamlı izleme deneyimi sistemine geçmeyi düşünmediğini de kaydedelim.

İlginizi çekebilir

Netflix’in Kasım 2019 ajandası

Paylaş