Netflix, iPhone uygulamasında arayüzü güncelledi

17 Ocak 2023 09:29

Netflix, çok uzun zamandır değişiklik görmeyen iPhone uygulamasında arayüzü güncelledi. Yeni arayüz daha akıcı ve etkileyici görünüyor.

Netflix için iPhone özelinde hazırlanan yeni arayüz, tamamen köklü bir değişiklik getirmiyor. Ancak elbette dikkat çeken yenilikler var. Örneğin artık uygulama açıldığı zaman en üstte gösterilen içerik bir “kart tasarımı” içerisine alınıyor, bu kısım telefonun ivmeölçerinden alınan veri kullanılarak hareket ettiriliyor. Bu süreç sizin telefonu hareket ettirmenize bağlı olarak çalışıyor. Bu sayede üç boyutlu bir yapıya geçiş yapan firma, yeni arayüzde kaydırma hareketleriyle daha kolay şekilde gezilmesine odaklanmış. Açılan bir içerikten aşağıya doğru kaydırma ile çıkılabiliyor, yeni sürümde genel olarak tüm kaydırma hareketleri oldukça akıcı görev yapıyor. Profil değişim süreci dahil olmak üzere çok sayıda yeni animasyon ile donatılan uygulama, 2023’e güzel şekilde giriş yapıyor.

Netflix uygulamasının yeni arayüzü üzerinde çalışan artık eski Netflix UI tasarımcısı Janum Trivedi’ye göre bu yeni tasarım, 2022 yılında geliştirilmeye başlanmış. Trivedi Twitter’dan yaptığı açıklamada “Netflix’i daha akıcı, keyifli ve gösterişli hale getirmek için bir arayüzü güncellemesine öncülük ediyordum. Bugün tüm bu çalışmalar gün yüzüne çıktı” dedi ve yeni arayüz için aşağıdaki videoyu paylaştı:

∗Solda eski açılış ekranı, sağda yeni

Şirket, bundan önce reklam destekli pakete yönelik bir açıklama ile gündeme gelmişti. Şirketin reklam tarafına bakan önemli ismi Jeremi Gorman, katıldığı bir etkinlik kapsamında “reklam destekli paketin şimdiye kadarki büyümesinden memnun olduklarınısöyledi. Geçtiğimiz ay ortaya çıktığı kadarıyla ekim ayında toplam Netflix abonelerinin yüzde 40 temel plana, yüzde 31’ü standart plana, yüzde 29’u premium plana sahipti. Kasım ayında abonelerin yüzde 41’i temel plana, yüzde 24’ü standart plana, yüzde 25’i ise premium plana sahipti. Kasım ayının istatistiklerine giren reklamlı abonelik paketi ise sadece yüzde 9’luk bir kullanıcı kitlesine ulaşabildi. 

Bu veriler hakkında bir açıklama yapan Netflix sözcüsü, paket hakkında olumlu bir tablo çizmiş ve şunları aktarmıştı: “Reklam destekli paket için henüz yolun başındayız ancak paketin etkileşiminden ve reklam verenlerin Netflix ile bu paket özelinde ortaklık kurma konusundaki isteklerinden memnunuz.”

Netflix güncellemesi yanında bu ilginizi çekebilir: Renault tarafından hazırlanan uçan araç çalışması

Paylaş